MINISTERUL TRANSPORTURILOR
România pierde trenul: Încă o amânare pentru podul de la Grădiștea
După 19 ani de așteptare, circulația pe podul de la Grădiștea primește o nouă amânare. Dacă inițial autoritățile spuneau că în luna mai vom putea circula pe ruta directă Giurgiu - București, peste podul de la Grădiștea, acum momentul a fost amânat încă o dată pentru sfârșitul lunii iunie.
Noile tarife și tipuri de roviniete, din 11 martie 2024. Ministerului Transporturilor introduce rovinieta de o zi
Noi modificări în ceea ce privește taxele de drum, în România. Șoferii vor putea opta pentru rovinieta de o zi. Ministerul Transporturilor a lansat în consultare publică un nou proiect privind stabilirea tarifelor de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România.
Au început lucrările la magistrala de metrou M6, spre aeroport. Președintele CA Metrorex anunță extinderi și porți anti-suicid
Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație Metrorex: "M4 ar putea ajunge la Jilava. Ne încurcă foarte mult aceaste trenuri care încă nu au ajuns, acele 13 trenuri. Acum aveam 62."
2023 - anul celor 1.000 de kilometri de autostradă. Tot în 2023, a fost inaugurat Podul de la Brăila și a fost cumpărat un tren electric
România a așteptat jumătate de secol să contorizeze 1.000 de kilometri de autostradă. Doar că sfârșitul anului 2023 ne prinde tot fără drumuri de mare viteză care să lege regiunile țării. De la București la Oradea, spre exemplu, tot zece ore durează pentru a parcurge cei 600 de kilometri.
Marcel Ciolacu anunță bugetul de stat pentru 2024: Investiții record, dar și majorări ale pensiilor și salariilor
Ședința de Guvern a bugetului a fost amânată nouă ore, pentru a fi rezolvate toate problemele legate de Legea Bugetului. Premierul Marcel Ciolacu a declarat că vor fi alocate sume record pentru anul 2024, dar și că nu vor exista majorări de taxe pentru români.
Primul lot din Autostrada de Centură a Capitalei, deschis circulatiei cu şapte luni mai devreme
Primul lot din Autostrada de Centură a Capitalei (A0) a fost deschis traficului, miercuri. Astfel, şoferii pot circula pe cei aproape 10 kilometri dintre cei 19 construiți ai tronsonului A0 Nord.
Noi nereguli descoperite la Podul de la Brăila. Raport CNAIR: Deficiențele rețelei pluviale pot afecta structura de rezistență a podului
Inaugurat cu fast la începutul lunii iulie, după o investiție de peste o jumătate de miliard de euro, podul de la Brăila, de importanță capitală pentru legătura dintre Moldova și Dobrogea, își arată defectele.
Au început lucrările pentru centura Comarnicului. Drumul va ocoli orașul Comarnic și va avea o lungime de 6 km
Au început lucrările la centura Comarnic, drumul care ar trebui să decongestioneze o parte din traficul de pe Valea Prahovei. Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest și va avea o lungime de 6 km.
Podul peste Dunăre de la Brăila nu poate fi recepționat. Constructorul a primit deja penalizări de peste 80 de milioane de lei
La nici patru luni de la inaugurarea podului de la Brăila, numit pompos Golden Gate de Romania, au fost descoperite microfisuri la blocurile de ancoraj, șuruburi nestrânse la parapeții de protecție și asfalt denivelat, care a fost deja înlocuit.
Podul de la Brăila nu va fi recepționat de CNAIR. Sorin Grindeanu: ”Nu îl vor recepţiona până când toate neconformităţile nu vor fi înlăturate”
Podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, nu va fi recepționat de de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) până când constructorul nu va remedia, pe cheltuiala lui, toate neregulile
Gara de Nord, lăsată în paragină. Clădirea are geamuri sparte, iar călătorii împart peronul cu șobolanii
Gara de Nord din București se degradează pe zi ce trece. La peste 150 de ani de la inaugurarea clădirii, cea mai importantă poartă de intrare feroviară în Capitală are geamuri sparte, călătorii împart peronul cu șobolanii și are multe restanțe când vine vorba de modernizare.
Când va fi inaugurat primul tronson din Autostrada de Centură A0. Asociația Pro Infrastructura a făcut anunțul
Este vorba de lotul 2, sectorul de nord și face parte din primul tronson al autostrăzii A0, care este inclusă în centura Bucureștiului. 9,5 kilometri din ea vor fi dați în folosință în noiembrie.
România, mai puține autostrăzi decât țările vecine. Ungaria are aproape 2.000 de kilometri de autostradă
Dacă România încă se străduiește să-și găsească ritmul, alte state din Europa Centrală și de Est și-au dezvoltat rapid rețelele de autostrăzi, în ultimii ani. Acest lucru a fost posibil, în mare parte, datorită politicii Uniunii Europe de extindere a rețelei transeuropene de transport.
Drum expres, construit în ritm de melc. A fost ales un nou constructor pentru primul tronson din Craiova – Pitești
Lucrările la primul tronson al drumului expres Craiova-Pitești bat pasul pe loc, deși au început în urmă cu cinci ani. Câștigătorul inițial al licitației n-a reușit să facă mare lucru, drept urmare a fost reziliat contractul la sfârșitul anului trecut.
10 ore cu mașina, de la București la Oradea. Distanța dintre cele două orașe este de doar 540 de kilometri
10 ore pentru un drum de 540 de kilometri. Atât i-a luat echipei Euronews pentru a străbate distanța București - Oradea, cu mașina. România are 995 de kilometri de autostrăzi, în diferite stadii de finalizare, dar acestea alternează cu drumuri naționale sau chiar județene.
București, capitala cu două centuri, niciuna finalizată. Șoseaua de Centură e în reparații, autostrada A0 e în construcție
București este singura capitală din Uniunea Europeană care nu are încă o autostradă care să ocolească orașul. Singura opțiune a fost Șoseaua de Centură, pe care autoritățile se opintesc încă din 2007 să o lărgească, dar în continuare este aglomerată și plină de gropi.
Autostradă cu toalete în tufiș. Spațiile de servicii de pe autostrada A3-București-Ploiești sunt închise
Avem puține autostrăzi, dar nici acelea așa cum ar trebui. Dată în circulație de mai bine de zece ani, Autostrada București-Ploiești aproape pare abandonată. O autostradă aproape a nimănui care este tratată ca atare. Din momentul în care ai intrat pe A3, imaginea este dezolantă.
Armata, încetinită de lipsa autostrăzilor. În caz de conflict, viteza de reacție a militarilor e afectată de infrastructură
Starea infrastructurii rutiere și feroviare încetinește Armata. Numărul mic de kilometri de autostradă, podurile șubrede ori degradarea căilor ferate sunt doar câteva dintre problemele care fac ca militarii să se deplaseze cu dificultate.
Sute de morți pe șoselele din România. Suntem pe primul loc în UE la numărul de decese în accidente rutiere
Cu o lungime de aproape 630 de kilometri, DN1 este una dintre cele mai lungi artere din România. Un drum presărat cu drame și tragedii, la care autoritățile ridică neputincioase din umeri. Pe prima porțiune de drum, între București și Ploiești, autoritățile au montat separatoare de sens din beton.