AUTO
50 de ani pentru 1.000 de kilometri de autostradă. 13 km din autostrada Transilvania au fost dați în circulație
Autoritățile s-au lăudat cu inaugurarea unui ciot din autostrada Transilvania, pe care se chinuie să o termine de 20 de ani. Este vorba despre porțiunea de doar 13,5 km dintre Suplacu de Barcău și Nușfalău.
Statele UE vor reguli mai puțin stricte pentru noile norme de poluare Euro 7
Statele europene dezbat asupra unui proiect de compromis în așa fel încât să fie impuse reguli mai puțin stricte privind normele de poluare Euro 7 pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă, precum și să fie amânată data la care să fie implementate noile reglementări.
Drum expres, construit în ritm de melc. A fost ales un nou constructor pentru primul tronson din Craiova – Pitești
Lucrările la primul tronson al drumului expres Craiova-Pitești bat pasul pe loc, deși au început în urmă cu cinci ani. Câștigătorul inițial al licitației n-a reușit să facă mare lucru, drept urmare a fost reziliat contractul la sfârșitul anului trecut.
10 ore cu mașina, de la București la Oradea. Distanța dintre cele două orașe este de doar 540 de kilometri
10 ore pentru un drum de 540 de kilometri. Atât i-a luat echipei Euronews pentru a străbate distanța București - Oradea, cu mașina. România are 995 de kilometri de autostrăzi, în diferite stadii de finalizare, dar acestea alternează cu drumuri naționale sau chiar județene.
București, capitala cu două centuri, niciuna finalizată. Șoseaua de Centură e în reparații, autostrada A0 e în construcție
București este singura capitală din Uniunea Europeană care nu are încă o autostradă care să ocolească orașul. Singura opțiune a fost Șoseaua de Centură, pe care autoritățile se opintesc încă din 2007 să o lărgească, dar în continuare este aglomerată și plină de gropi.
Autostradă cu toalete în tufiș. Spațiile de servicii de pe autostrada A3-București-Ploiești sunt închise
Avem puține autostrăzi, dar nici acelea așa cum ar trebui. Dată în circulație de mai bine de zece ani, Autostrada București-Ploiești aproape pare abandonată. O autostradă aproape a nimănui care este tratată ca atare. Din momentul în care ai intrat pe A3, imaginea este dezolantă.
Cum poți fi despăgubit de statul român, dacă ai produs un accident din cauza infrastructurii rutiere defectuoase
Bogdan Blaj, avocat specializat în despăgubiri din accidente rutiere, a vorbit la Euronews România despre ce probe are nevoie un șofer pentru a fi despăgubit, în situația în care produce un accident rutier, din cauza infrastructurii rutiere defectuoase.
Armata, încetinită de lipsa autostrăzilor. În caz de conflict, viteza de reacție a militarilor e afectată de infrastructură
Starea infrastructurii rutiere și feroviare încetinește Armata. Numărul mic de kilometri de autostradă, podurile șubrede ori degradarea căilor ferate sunt doar câteva dintre problemele care fac ca militarii să se deplaseze cu dificultate.
Sute de morți pe șoselele din România. Suntem pe primul loc în UE la numărul de decese în accidente rutiere
Cu o lungime de aproape 630 de kilometri, DN1 este una dintre cele mai lungi artere din România. Un drum presărat cu drame și tragedii, la care autoritățile ridică neputincioase din umeri. Pe prima porțiune de drum, între București și Ploiești, autoritățile au montat separatoare de sens din beton.
Moldova, izolată din cauza lipsei autostrăzilor. Autostrada Unirii și Autostrada Moldovei ar urma să lege Moldova de restul țării
O localitate, un oraș, un județ, o regiune nu se pot dezvolta dacă nu au și infrastructură rutieră. Regiunea Moldovei este marginalizată de restul țării tocmai din cauza lipsei de autostrăzi care să faciliteze legătura între partea de nord-est cu cea de vest.
50 de ani pentru 1.000 de kilometri de autostradă. În România s-au dat în folosință câte 20 de kilometri de autostradă pe an
56 de ani i-au trebuit României să se apropie de inaugurarea kilometrului o mie de autostradă. Chiar și așa, vor mai trece încă cel puțin 4 ani până când vom putea traversa Carpații cu mașina pe o șosea de mare viteză.
Vacanțe petrecute în coloane de mașini. Turiștii pierd ore întregi în trafic, pe Valea Prahovei și Valea Oltului
Aventura unui concediu la munte în România începe chiar de pe șosea. Mai ales dacă plecarea e din București. Valea Oltului și Valea Prahovei, pe cât de spectaculoase în peisaje sunt, pe atât de aglomerate, mai ales în weekend sau în sezon turistic.
Pericolul din subteran: parcările pline cu mașini pe GPL. Șeful ANPM: Acest gaz poate lua foc oricând
Parcările subterane sunt pline de mașini GPL, cu toate că șoferilor este interzis acest lucru prin lege. ”Pot naște tragedii imense” în cazul producerii unui incendiu sau a unei explozii, a avertizat preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM).
Pericolul de pe șosele. RAR: din 40.000 de mașini verificate, peste 44% au deficiențe tehnice majore
Adevărate pericole pe roți circulă zilnic pe străzile României. În prima jumătate a acestui an, Registrul Auto Român a inspectat peste 40.000 de mașini, iar peste 44 % dintre ela aveau defecțiuni electrice sau mecanice grave.
Cum putem evita un accident prin regula celor 2 secunde. Titi Aur: La 100 de km la oră, să nu fii mai aproape de 50 de metri de cealaltă mașină
Titi Aur, instructor de conducere preventivă, a explicat în direct la Euronews România că autoritățile ar trebui să vină cu măsuri pentru a pregăti mai bine șoferii. Instructorul a oferit și câteva recomandări pentru participanții la trafic.
Mașinile istorice ar putea fi impozitate. Sunt aproape 11.000 de astfel de vehicule înregistrate în România
Proprietarii mașinilor de epocă ar putea fi obligați să plătească impozite pentru acestea. Măsura este în draftul proiectului apărut în spațiul public care prevede modificarea regimului fiscal.
Taxiul fără șofer devine realitate în California. Companiile care oferă servicii de transport cu mașini autonome
Industria mașinilor fără șofer ar putea lua amploare ca urmare a deciziei adoptate de autoritățile din statul american California. Compania Waymo, deținută de Alphabet, și Cruise, aflată în portofoliul General Motors, au fost autorizate să poată oferi servicii de transport persoane în San Francisco.
Hyundai și Kia recheamă aproape 100.000 de mașini în service din cauza riscului de incendiu. Țara în care au fost vândute autoturismele
Companile coreene Hyundai Motor și Kia au anunțat joi că recheamă peste 91.000 de mașini noi, vândute pe piața din Statele Unite, din cauza riscului producerii de incendii.
Porsche 911 va rămâne singurul model pe combustie din gamă. Planul constructorului german pentru electrificare
Porsche, constructorul german de automobile sport, vrea să-și electrifice treptat gama de modele în așa fel încât în anul 2030 mașinile electrice să reprezinte 80% din vânzările sale.
Reuters: Vânzările Dacia, creștere de aproape 25% în primul semestru din 2023. Care este cel mai popular model
Producătorul de autoturisme Dacia a înregistrat o creștere a vânzărilor de 24,2% în primele șase luni ale anului 2023, au anunțat marți reprezentanții diviziei low-cost a companiei franceze Renault.
Geely și Renault, parteneriat pentru a produce motoare pe benzină și tehnologie hibridă
Compania chineză Geely Automobile Holdings și producătorul francez de automobile Renault au anunțat marți că vor investi aproape șapte miliarde de euro, în baza unui nou parteneriat, pentru a dezvolta motoare pe benzină și tehnologie hibridă.
Dacia, într-una dintre cele mai grele curse din lume. Pilotul Sébastien Loeb: ”Scopul meu e victoria”
Dacia debutează în Campionatul Mondial de Raliuri și va participa la celebra cursă Dakar. Jurnalistul Euronews România, Andrei Nourescu, i-a întrebat pe directorul mărcii Dacia, Denis Le Vot, și pe pilotul Sébastien Loeb ce așteptări au de la această cursă.
Dacia va concura în Raliul Dakar, din 2025. La volan, Sebastian Loeb, cel mai valoros pilot de raliuri din toate timpurile
Dacia debutează în Campionatul Mondial de Raliuri culminând cu celebra cursă Dakar, din anul 2025. Iar la volan se va afla cel mai valoros pilot de raliuri al tuturor timpurilor: Sebastian Loeb.