Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Compania chineză Chery ar putea construi mașini în Spania la o fostă uzină Nissan

Compania chineză Chery Auto vrea să înceapă să fabrice pentru mașini în Europa, pentru prima oară. Pentru a cuceri piața auto europeană, chinezii ar putea folosi o uzină din orașul spaniol Barcelona care a fost închisă de constructorul japonez Nissan în 2021, relatează Carscoops.

După ce Nissan a oprit activitatea, în fabrică și-a desfășurat activitatea producătorul local de motociclete electrice Silence, precum și firmele de inginerie QEV și EV Motors. În prezent, EV Motors deține controlul total al unității de producție și a început discuțiile cu compania chineză Chery.

În cazul în care se va ajunge la un acord, EV Motors ar continua să opereze în afara fabricii și ar putea încheia acorduri de producție și comerciale cu Chery pentru a produce camionetele și furgonetele electrice marca Ebro.

Chinezii de la Chery negociază cu Guvernul din Catalonia

Potrivit sursei citate, Guvernul regional al Cataloniei urmează să trimită săptămâna aceasta în China oficialii pentru a discuta cu reprezentanții Chery. Deocamdată, nu există informații dacă Guvernul spaniol va oferi vreun ajutor companiei Chery, însă va deschide două licitații în acest an prin care încurajează firmele să solicite până la 1,7 miliarde de euro sub formă de împrumuturi și subvenții pentru producția de vehicule electrice.

În schimb, Chery nu a anunțat ce modele vrea să producă în Eruopa și nici în câte exemplare. Producătorul auto chinez era în discuții cu Guvernul italian și luase în considerare înființarea unei unități de producție în această țară.

O sursă din industrie a afirmat recent pentru Auto News că, deși Chery rămâne în discuții cu autoritățile de la Roma, chinezii ar tinde să invească în Spania.

Italia este dispusă să își crească producția de automobile la aproximativ 1,3 milioane de unități, de la mai puțin de 800.000. Grupul Stellantis își propune să aibă un rol important în acest sens, prin mărcile Fiat și Alfa Romeo. Cu toate aceastea, Guvernul de la Roma vrea să atragă noi investitori și au discutat deja cu companii precum Tesla, Great Wall și BYD.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE