Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 106), Vodafone (canalul 410).

#ROCHARGE 2023. Nouă zile de testare a mașinilor electrice. Primele concluzii ale turului prin România 

Publicat de: Radu Hângănuț

Pentru cei care ar fi tentați să renunțe la mașina cu motor termic și să facă pasul către electrice, calculul pare complicat. Unde încarc, unde sunt stațiile, cât costă și... multe, multe alte dileme. La toate încercăm să răspundem în următoarele zile și de aceea Euronews România participă la #ROCHARGE by Vitesco Technologies 2023, un tur ce are un scop clar: să ne arate cât de pregătite sunt mașinile și șoselele de la noi pentru un viitor electric. 

Peste 2000 de km, opt mașini și 16 jurnaliști și bloggeri care testează infrastructura de încărcare a mașinilor electrice din România într-un tur de nouă zile. Așa arată #ROCHARGE by Vitesco Technologies, un eveniment unic de evaluare a celor mai noi mașini electrice lansate în România.

Mircea Meșter, jurnalist Autocritica.ro: ”Ceea ce noi testăm aici este un test în mărime naturală, în orașele și șoselele din România așa cum le știm cu toții. Nu am închis traficul, așa că ceea ce vedem e ceea ce te-ai putea aștepta de la mașină dacă te decizi că vrei să o cumperi.”

Cele opt mașini nu sunt alese întâmplător. Cea mai ieftină costă puțin peste 47.000 de euro, în timp ce campioana performanței sportive are și cel mai mare preț: 200.000 de euro. Sunt modele abia lansate în România și, în tur, joacă după aceleași reguli.

Radu Hângănuț, jurnalist Euronews: ”În mod oficial începe acest tur. Ne așteaptă ceva mai bine de 2000 de km, nouă zile pe care le petrecem în aceste mașini, le testăm pe toate și la final aflăm dacă într-adevăr putem face un tur al României folosind mașini electrice.”

Cu acest gând am pornit în prima zi de tur. În fața noastră, drumuri județene, naționale, dar și o porțiune de drum expres pe ruta Singureni- Craiova, via Alexandria. Trafic mai mult sau mai puțin intens, drumuri bune, dar și gropi. Adică exact peisajul pe care îl vede orice șofer din România. 

După primii 225 de km, am oprit mașinile și am început munca de după trafic: am notat date despre consum, distanță și autonomie. Din acest efort, la final, vor rezulta cifrele reale ale acestor mașini, dincolo de orice instrument de marketing. Iar după cifre, a venit ora mesei. Pentru mașini.

Potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), până la jumătatea lui 2023, europenii au înmatriculat peste un milion de mașini electrice, ceea ce înseamnă că acestea au o cotă de piață de 14,3%. 

Realitatea acestui an înseamnă și o creștere cu aproape două procente față de 2022, dar și consolidarea unui trend: cel al producătorilor auto care mizează tot mai mult pe electrice. Și tocmai pentru că atât de multă lume vrea să afle ce pot afla electricele, #ROCHARGE by Vitesco Technologies continuă cu ziua a doua.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE