CAMPANIE
20 de locomotive CFR vor primi un sistem de propulsie cu baterii, în locul celui vechi, pe motorină
Zeci de locomotive CFR care ar fi ajuns la fier vechi vor primi o nouă viață. În cadrul unui proiect finanțat cu bani din PNRR, în primă fază, 20 de locomotive vor primi un sistem de propulsie cu baterii, în locul celui vechi, care folosește motorină.
România frumoasă din Bihor. Cetăți și biserici unice în Europa, de neratat pentru turiștii care ajung în județ
În inima Crișanei, Nord-Vestul României, se ridică mândră Cetatea Oradiei. Timp de două secole, de la 1464 și până în 1667 pe aici a trecut Meridianul zero, cel pe care azi îl știm la Greenwich, în Marea Britanie.
România frumoasă din Tulcea. Chilia Veche și Jurilovca, locurile care păstrează vii pentru turiști tradițiile și gastronomia locală
Există zone din România Frumoasă, unde uriașul potențial turistic al naturii a rămas stingher, în lipsa unor proiecte care să îl pună în evidență. Poate tocmai de aceea, am ales ca primă destinație, în județul Tulcea, un loc aproape uitat de lume: Chilia Veche.
„România Frumoasă”, o nouă campanie Euronews România. Turiști și ghizi în propria țară
Avem o țară frumoasă, dar, să recunoaștem, prea puțin cunoscută. Atât de necunoscută, încât, anual, chiar și mulți dintre ai noștri pleacă în vacanță unde văd cu ochii (iar, de obicei, privirile lor nu obosesc prea tare, căci se apleacă rapid pe lângă graniță) numai în România, nu.
Înghesuiți în trafic, din cauza lipsei trenurior. Între Gara de Nord și Pantelimon există infrastructură, dar sunt prea puține trenuri
Într-o capitală sufocată de mașini și de poluare, o soluție ar putea fi o rețea de trenuri metropolitane care să lege Bucureștiul de localitățile din apropiere.
CFR Racoș - Ormeniș, cel mai lung tunel feroviar din România, va avea două sensuri și o lungime totală de 14 km
Drumul promisiunilor că, la un moment dat, vom putea circula cu trenul de la Vest la Sud fără probleme și cu viteză de 160 de km la oră, trece prin tunelul din zona Racoș - Ormeniș. Cel mai mare tunel feroviar din România începe să prindă contur.
”România pierde trenul”. Cum arată cel mai lung tunel feroviar din România
Drumul promisiunilor că la un moment dat vom putea circula cu trenul de la Vest la Sud cu viteze ca-n țările civilizate trece prin tunelul din zona Racoș -Ormeniș. Cel mai mare tunel feroviar din România începe să prindă contur.
Locomotive „Made in Romania”, în toată Europa. După zeci de ani, CFR Călători a comandat primele 19 locomotive modernizate integral
Deși pe calea ferată de la noi circulă trenuri care abia se mai țin în balamale, în România, totuși, se construiește. La Craiova, fabrica de locomotive Softronic continuă tradiția fostei Electroputere.
Cu 40 km/h între litoral și Delta Dunării. Șef de tren: „În anul 3240 se va circula cu 1600 km/h, să avem răbdare”
Dacă vreți ca în aceeași vacanță să vedeți și litoralul, și Delta Dunării și folosiți trenul ca mijloc de transport, înarmați-vă cu răbdare. Veți avea nevoie. Un traseu de 180 de kilometri durează peste patru ore pe calea ferată.
Oamenii Deltei iau calea străinătății. Deși înconjurați de apă, pescarii noștri par condamnați la sărăcie dacă rămân în țară
Săraci, abandonați de autorități și fără perspectiva unui viitor mai luminos, pescarii din Delta Dunării dispar încet, dar sigur. Au mai rămas puțin peste o mie înregistrați oficial, iar numărul lor scade de la an la an.
Podurile feroviare ale României: vechi, ruginite, cu șuruburi slăbite și bucăți gata să cadă
Peste 80% dintre podurile și podețele pe care trec trenurile la noi în țară au nevoie de lucrări de reabilitare și n-ar rezista la asemenea viteze. Ba unele ar trebui închise și dărâmate, atât de vechi și degradate sunt.
Fabrică de pește în Delta Dunării, cu materie primă din import: ”Cu greu facem față, în tot județul Tulcea abia găsim niște somn, niște crap”
Deși este înconjurată de ape, singura fabrică de preparate şi conserve din peşte din Jurilovca se aprovizionează mai mult cu marfă din import. Ce vine de la pescarii din deltă nu e suficient pentru a ține în viață fabrica.
Drumul peștelui, din baltă în farfurie. Pescarii dau kilogramul cu 5 lei, porția, în restaurant, e între 35 și 50
Din ce în ce mai puțin, peștele din Delta Dunării ar putea rămâne doar o amintire. Cantitățile pescuite din lacuri și de pe canale sunt pe zi ce trece tot mai mici, iar pensiunile și restaurantele reușesc cu greu să le ofere clienților preparatele autohtone atât de apreciate.
Pescuitul sportiv, turism la malul bălții. Sute de heleșteie sunt folosite exclusiv în acest scop
Pe lângă activitatea economică piscicultura are și o ramură recreativă - pescuitul sportiv. E despre relaxare, liniște, destresare și mai puțin despre cât de mulți pești sunt capturați și vânduți.
Trenuri noi, în testare de peste jumătate de an. Autoritățile din România au semnat un contract pentru achiziția a 37 de rame noi
Am pierdut deja șirul anilor care au trecut de când autoritățile de la noi au cumpărat ultimele garnituri pentru calea ferată. Și totuși, există și trenuri noi, doar că de luni întregi sunt în teste.
Bani aruncați pe proiecte nerealizate. Piața de Pește din Năvodari, dusă pe apa sâmbetei
Într-o țară codașă la atragerea de fonduri europene, chiar și banii obținuți se duc... pe apa sâmbetei. Două exemple elocvente vin de la Tulcea și Năvodari unde proiecte, anunțate pompos și inaugurate cu tăieri de panglici, au murit în fașă. Vorbim de Bursa, respectiv Piața de Pește.
Valea Plângerii pe Valea Oltului: Traseu de 60 de kilometri, parcurs cu trenul în două ore
Sunt deja câteva săptămâni de când Valea Oltului a devenit Valea Plângerii pentru cei care au de circulat în zonă. Ca să se poată face lucrări de defrișare pentru viitoarea autostradă, traficul rutier a fost închis pe DN7 în timpul zilei.
Pe litoralul românesc, se mănâncă scoici bulgărești. Lipsa legislației îi împiedică pe antreprenori să dezvolte ferme de midii
Nelipsite din meniurile restaurantelor de pe litoralul românesc, scoicile vin mai degrabă de la bulgari. La noi, adâncurile nu au fost exploatate pentru acvacultură, deși potențialul este uriaș.
Taxe multe, pești puțini: Piscicultorii sunt nemulțumiți că trebuie să plătească taxa pentru mediul de viață
Legislația confuză, sau chiar inexistentă, lipsa oricărei predictibilități sau a ajutorului din partea statului sunt doar câteva dintre motivele de nemulțumire printre cei care se ocupă de pescuit în România.
Are balta fabrică. Doar una. O singură unitate de procesare a produselor pescărești pe întreg litoralul românesc
Cu peste 80 de kilometri de litoral și o mare doldora de pește și fructe de mare, județul Constanța are o singură fabrică de procesare a peștelui, scoicilor și rapanelor din Marea Neagră.
Botoșani, județul cu cei mai mari producători de pește: Peste 35% din producția din România vine din zona de nord-est a țării
Într-o țară cu deschidere la mare și la unul dintre cele mai mari fluvii din Europa, cea mai importantă regiune când vine vorba de piscicultură este cea de Nord-Est, fără acces la Marea Neagră sau Dunăre.
Euronews România lansează o nouă campanie: ”Pescuitul, în coadă de pește”
Are balta pește, dar nu prea ne pricepem să-l și pescuim. Anul trecut, România a scos din Marea Neagră abia trei mii de tone de pește, de patru ori mai puțin decât în anii de dinainte de pandemie, spun organizațiile de pescari.
Pescuitul, în coadă de pește - o nouă campanie Euronews România. La malul Mării Negre, pescarii români sunt tot mai puțini și au câștiguri tot mai mici
În perioada de prohibiție la calcanul din Marea Neagră, pescarii ies pe mare pentru șprot, scrumbie sau chefal. Doar că sunt tot mai mici cantitățile de pește capturat, iar cererea nu poate fi acoperită doar din ce se scoate din Marea Neagră.
Siguranța pe calea ferată, la mila Domnului. Parcul rulant al CFR Călători n-a mai primit vagoane noi din 2011
Vagoane și locomotive vechi de zeci de ani scârțâie pe șinele din toată țara. Cu un parc rulant extrem de învechit, CFR Călători face eforturi disperate pentru a putea să funcționeze