Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

STUDIU: ChatGPT e folosit de jumătate dintre internauți. Inteligența artificială, transformată în asistent virtual

Publicat de: Euronews

Jumătate dintre persoanele care folosesc Internetul accesează ChatGPT, chatbotul cu inteligență artificială care a atras un număr impresionant de utilizatori în aproape un an de la momentul lansării. De altfel, aproape 60% dintre persoane utilizează noua tehnologie pe post de asistent virtual pentru a obține informații despre diverse subiecte, arată datele unui studiu de specialitate, citate de Agerpres.

”Un aspect esenţial al Inteligenţei Artificiale este reprezentat de asistenţii virtuali. Aceşti asistenţi virtuali sunt aplicaţii software care pot interacţiona cu utilizatorii umani şi oferi asistenţă în diverse sarcini şi activităţi. Aceştia pot fi prezenţi pe dispozitive mobile şi nu numai. Asistenţii virtuali pot răspunde la întrebări, efectua sarcini, oferi informaţii personalizate şi chiar simula o conversaţie umană”, au precizat autorii cercetării, specialiştii români de la Cult Research.

Inteligența artificială, deja în vocabularul utilizatorilor de Internet

Potrivit studiului, 98% dintre respondenți spun că sunt familiarizați cu termenul de inteligență și asociază acest termen cu roboți, tehnologie și ChatGPT.

Din totalul celor intervievați în cadrul cercetării, 59% dintre persoane spun că folosesc ChatGPT pentru a solicita informații despre diverse subiecte sau teme. În schimb, aproape o treime (28%) au precizat că nu au interacționat niciodată cu asistent virtual.

Cine folosește ChatGPT

Studiul mai arată că ChatGPT este utilizat de către jumătate dintre respondenţi, majoritatea fiind femei, cu vârste cuprinse între 26 şi 39 de ani. În schimb, femeile din grupa de vârstă 40-55 de ani folosesc mai puțin acest software dotat cu inteligență artificială.

Studiul a fost realizat online, prin intermediul CultIO, care oferă acces la un panel de peste 40.000 respondenţi. Eşantionul a fost format din persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, din mediul urban, cu acces la Internet, conform sursei citate.

Cult Research este o companie românească de cercetare de piaţă înfiinţată în urmă cu 14 ani, iar serviciile oferite se adresează unor domenii precum: agribusiness, banking, auto, comunicare, administraţie publică, FMCG și retail.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE