Ministrul Turismului: Mizăm pe influencerii străini și români pentru a atrage turiști în sezonul estival

De Andreea Smerea  •  

Distribuie

DIMENSIUNE TEXT

Ministerul Turismului schimbă strategia de promovare a României. Daniel Cadariu speră să poată egala anul acesta performanța turistică a României înregistrată în 2019, când 10.5 milioane de români și 2.7 milioane de străini au ales să își petreacă vacanțele în România.

Cum își propune acest lucru? Prin #INFLUENCERI

Daniel Cadariu vrea ca influenceri străini și români să promoveze destinațiile din țară în acest sezon estival și nu numai.

Ministrul spune că propunerea cu influencerii aparține Consiliului de Brand Turistic Național, un organism pe care l-a înființat acum 2-3 luni de zile, pentru a încerca să redea un suflu nou brand-ului turistic care stă nefolosit de peste 10 ani, dar și pentru a găsi soluții pe termen scurt înspre a promova turismul, până în momentul în care vor fi constituite organizațiile de management a destinațiilor (OMD), organisme cu atribut principal în dezvoltare turistică.

"În cadrul acelor propuneri venite din partea Consiliului de Brand Național Turistic (organism constituit din aproximativ 30 membri - n.red), din partea asociațiilor profesionale, patronale care activează în domeniul turismului, dar și din partea ministerului Turismului, a apărut și propunerea de a apela la persoane cunoscute din mediul online, care au mulți urmăritori.

Într-o primă fază, mizăm pe influenceri pentru acest sezon estival", a declarat Cadariu la Euronews Romania.

Cum vor fi selectați #INFLUENCERII?

"După ce am luat decizia de a apela la acest instrument de promovare, suntem în faza în care facem un studiu de piață, facem prospectări să vedem ce ar însemna drept costuri, după care vom scoate licitație și vom achiziționa servicii din partea unei firme specializate care va trebui să ne propună o cifră de influenceri la care să apelăm, din țară și străinătate, pentru promovarea unor destinații turistice din România și într-o primă fază a unor forme de turism, precum turismul de weekend, city-break", a completat ministrul Turismului.

Oficialul a mai spus că influencerii vor fi selectați după un caiet de sarcini, însă acest lucru rămâne în atribuțiile firmei care va câștiga contractul de licitație.

Cine va plăti #INFLUENCERII?

"Firma câștigătoare a licitației, în baza sumelor puse la dispoziție de ministerul Turismului, din componenta de marketing și promovare turistică. Intenția este ca firma ce va câștiga să ne propună influenceri și din străinătate. Avem două componente – turistul român și cel străin", a spus Daniel Cadariu.

Ce fel de #INFLUENCERI caută ministerul Turismului?

Ministrul Turismului este optimist și spune că îi caută pe influencerii care pot promova România și peste hotare, astfel încât România să atingă din nou performanța turistică a anului 2019. El mai spune că intenția ministerului Turismului este bine primită de influencerii din țară, dar și din partea oamenilor din industria de publicitate.

" În 2019, au fost 10.5 milioane de turiști români și 2.7 milioane de turiști străini. În 2021, s-a produs o revenire în ceea ce privește indicatorul (turistic post-pandemie - n.red.), mai ales în ceea ce privește turiștii români, au fost 8.4 milioane. Însă turiștii străini au fost doar 840.000, sub o treime din 2019. Evident, ne trebuie o promovare externă", a întărit ministrul.

Cadariu însă nu a înaintat un buget pentru acest demers.

"Nu știm suma. Suntem în perioada de prospectare, pentru a putea dimensiona valoarea acțiunii.

Cum pot convinge #INFLUENCERII turiștii care deja știu cum arată România?

"Influencerii au un public țintă, care are încredere. Avem o problemă cu infrastructura, de toate tipurile. Dar sunt și lucruri bune. Dacă ne gândim la Ardeal, sunt zone unde se poate ajunge ușor. Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Timișoara, în aceste se poate ajunge pe autostradă.

În 2008, pe aeroportul din Suceava ajungeau 30-40.000 de persoane, după 8 ani de investiții, am ajuns la 500.000 de oameni. Pentru ce înseamnă măcar mănăstirile din Bucovina, există soluții, se poate veni cu avionul. După care mai avem probleme de rezolvat pentru ce înseamnă infrastructura rutieră pentru a ajunge la acele mănăstiri", a spus ministrul.

Ce își propune ministerul Turismului pentru turiștii străini?

Ministrul mizează pe o campanie în Germania și Marea Britanie, axată pe variatele forme de turism regăsite în România.

"Ne propunem o campanie mixtă de promovare TV-ONLINE pentru 2 țări țintă – Germania și Marea Britanie. Va trebui probabil să folosim o parte din materialele create cu cei 30 de milioane de euro acum 10 ani, când s-a lucrat la brand-ul turistic. Materiale care trebuie aduse la zi.

Noi avem un mare avantaj, avem multe forme de turism, avem și turismul estival, cu o perioadă restrânsă. În schimb, avem turism montan (92 de locații cu 266 pârtii de schi), ecumenic, sportiv, agroturism, ecoturism, turism festivalier, cultural. Avem ce promova. Trebuie să o facem profesionist, prin organismele de management al destinațiilor.

Noi suntem tentați să semnalăm ce este negativ, însă am constatat că lucrurile s-au schimbat în foarte multe cazuri în bine – de la administrații locale, la operatorii privați, care s-au dezvoltat", a conchis Daniel Cadariu, într-un dialog cu Claudiu Popa, la Euronews Romania.

Taguri