Ryanair renunță la biletele de avion pe hârtie. Ce trebuie să știi despre procesul de îmbarcare

Ryanair renunță complet la tichetele  de îmbarcare tipărite. Începând cu data de 12 noiembrie 2025, pasagerii vor putea face check-in doar cu aplicația mobilă „myRyanair”. Biletele de avion tipărite nu vor mai fi acceptate.

Iată cum funcționează tot procesul și la ce schimbări te poți aștepta.

Ryanair va accepta doar bilete de avion digitale din noiembrie

Încă din luna septembrie, Ryanair a anunțat că va renunța la biletele tipărite în favoarea celor digitale. Serviciul de zbor a anunțat că 80% din pasageri deja foloseau tichetul de îmbarcare în format digital.

„Trecerea Ryanair la tichetele de îmbarcare 100% digitale va însemna o experiență de călătorie mai rapidă, mai inteligentă și mai ecologică pentru clienții noștri”, a adăugat directorul de marketing al Ryanair, Dara Brady.

 În acest sens, biletele tipărite nu vor mai fi acceptate, iar check-in-ul se va face exclusiv pe aplicația myRyanair.

Conform Rynair, această schimbare va aduce următoarele beneficii:

  • Tichetul de îmbarcare digital va reduce costurile și tarifele pentru pasagerii Ryanair
  • Servicii mai clare și mai rapide pentru clienți în ziua călătoriei
  • Îmbunătățește serviciile de reprogramare în cazul anulărilor sau schimbărilor unui zbor
  • Mai prietenos cu mediul, eliminând folosirea a 300 de tone de hârtie anual

Cum funcționează „îmbarcarea digitală” la Ryanair

Din fericire, procesul de check-in și îmbarcare a fost simplificat. Cei care doresc să călătorească cu Ryanair vor trebui să aibă următoarele în vedere:

  • Check-in-ul se face online pe Ryanair.com sau în aplicația myRyanair
  • După check-in, biletul digital va apărea automat în aplicație
  • Tichetul de îmbarcare va fi prezentat la controlul de securitate și la poarta de îmbarcare

Ce probleme pot apărea cu biletele digitale

Ca orice altă schimbare, anumite probleme pot apărea și cu tichetele de îmbarcare digitale Ryanair:

Accesul bătrânilor la aplicația dedicată pentru check-in

  • Telefonul rămâne fără baterie la check-in
  • Dacă pasagerul pierde telefonul înainte de îmbarcare
  • Zborurile din Maroc, unde guvernul solicită ca pasagerii să aibă pașapoarte de îmbarcare pe hârtie

Aceste probleme sunt ușor remediate de check-in-ul online pe site-ul oficial Ryanair sau pe aplicația myRyanair. Cât timp pasagerul apare în sistemul online cu check-in-ul rezolvat, îmbarcarea este în orice caz asigurată.

Cum se compară Ryanair cu alte companii de zbor

În România, companii populare de zbor precum WizzAir și Tarom permit check-in-ul online. Totuși, doar Ryanair permite, pe moment, un proces de îmbarcare 100% digital, fără necesitatea de a tipări documente. Diferențele sunt:

  • WizzAir – Deși se poate face și online, este recomandată printarea cărții de îmbarcare
  • Tarom – Check-in online, dar printarea cărții de îmbarcare este obligatorie în 2 exemplare
  • HiSky – Tichetul de îmbarcare poate fi prezentat atât în format electronic cât și fizic

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE