Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Peste 300 de elevi români, la competiția internațională de robotică Bucharest Twin Cup

Peste 300 de elevi din toată țara concurează în Bucharest Twin Cup, prima competiție internațională de Robotică din Europa. Roboții creați de echipele de elevi trebuie să-și demonstreze îndemânarea în mai multe probe. Evenimentul are loc la Liceul Internațional de Informatică din Capitală în acest weekend.

În prima parte a fiecărui meci, este testat modul în care sunt programați roboții să îndeplinească sarcini singuri. În a doua parte, aceștia sunt manevrați cu ajutorul unei console pentru a duce la capăt un traseu. Roboții care îndeplinesc eficient cele mai multe sarcini sunt cei care câștigă meciurile.

La competiția de Robotică Bucharest Twin Cup participă peste 300 de elevi de liceu, adică 32 de echipe din toate colțurile țării, dar și una din Lituania. Alianțele care se duelează între ele în meciuri sunt formate din câte două echipe care lucrează împreună timp de aproape un an, de când construiesc robotul de la zero.

Mihai Ozarchevici, elev al Liceului Național de Informatică din Arad: „Acest robot am început să-l construim în luna septembrie și de atunci am modificat și îmbunătățit fiecare lucru la el, în principiu lucrăm câteva sute de ore în fiecare an”.

Mihai este elev în clasa a 9-a la Liceul Național de Informatică din Arad, iar pasiunea pentru acest domeniu o are de acum doi ani. Este membru al echipei care anul trecut a fost campioană mondială la robotică.

Mihai Ozarchevici, elev al Liceului Național de Informatică din Arad: „Pentru mine, a început în clasa a 7-a, când am intrat în această echipă și de atunci am învătat foarte multe abilități care mi-au prins bine pe parcurs. Proiectarea 3D, manufacturarea pieselor și multe altele”.

Și Tudor, elev în clasa a 12-a la Liceul Internațional de Informatică din București, a intrat în echipa de robotică a școlii la începutul pandemiei și, de atunci, a participat la numeroase competiții din țară și din străinătate. Acesta spune că, în primă fază, echipa testează mai multe prototipuri de roboți, după care robotul ales este modelat 3D.

Tudor Mușat, elev al Liceului Internațional de Informatică București: „După ce îl terminăm de asamblat începem perioada de testare, vedem ce ar trebui să fie îmbunătățit, dacă există anumite puncte critice ale acestora care ar putea să se strice pe parcursul evenimentelor, competiției. Practic, toată programarea robotului se face după ce îl creăm sau se poate face și de dinainte, dar oricum trebuie testată de fiecare dată. Și, desigur, că e o perioadă foarte lungă și de testare, de antrenament, pe care trebuie să o luăm în calcul”. 

Eliza Constantinescu, organizator Bucharest Twin Cup: „Alianțele se stiu de câteva luni, cu câteva luni înainte de competiție, ceea ce le-a oferit ocazia să se antreneze împreună și să-și facă strategii foarte noi și foarte avansate pe teren. Ajută competiția să ajungă la un nivel foarte înalt, cu scoruri foarte bune”.

Costul pentru crearea unui robot de la zero poate fi de ordinul miilor de euro. În echipe sunt și elevi care se ocupă de găsirea unor sponsori pentru activitatea lor. Totodată, elevii primesc sprijin din partea unor mentori care sunt foști membri ai echipelor, profesori sau chiar părinți. 

Dan Barbu, mentor: „Cuprinde foarte multe activități, niciun copil nu le poate face pe toate și, din acest motiv, avem nevoie de skill-urile oricărui copil. Și avem copii care pictează și nu au nicio treabă cu mecanica, și avem copii care sunt speakeri și se ocupă de partea de prezentare, avem și programatori buni și mecanici foarte buni și, cu alte cuvinte, este un loc pentru toată lumea”. 

Alianța care strânge cele mai multe puncte la competiția care are loc în acest weekend la București câștigă premiul cel mare de 1.200 de euro.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE