Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Vânzările de mașini electrice sunt în creștere rapidă, iar vehiculele alimentate cu baterii reprezintă în prezent peste 13,4% din vânzările de mașini noi în Europa, potrivit cifrelor din primul trimestru al acestui an.

Tesla Model Y nu numai că a fost cea mai bine vândută mașină electrică în luna martie, dar a fost și cea mai bine vândută mașină din Europa în aceeași perioadă.

Potrivit informațiilor de piață furnizate de JATO Dynamics, luna martie marchează prima dată când SUV-ul electric se află în fruntea clasamentului de la începutul anului, iar vânzările Tesla au reprezentat 22% din totalul înmatriculărilor de vehicule electrice cu baterii pentru primul trimestru, potrivit Euronews Next.

Cu toate acestea, Tesla nu este singura forță dominantă de pe piață. Iată care sunt cele mai bine vândute cinci mașini complet electrice în Europa până acum în acest an.

5. Dacia Spring

Având aproximativ aceleași dimensiuni ca și Volkswagen Up, Spring a fost prima mașină 100% electrică de la Dacia, marca de buget a Renault, și este unul dintre cele mai ieftine vehicule electrice din Europa. Lansată doar cu volan pe stânga în martie 2020, mașina de oraș cu cinci uși poate parcurge cu o singură încărcare mai mult de 200 km și în care încap confortabil patru adulți.

Cu un aspect robust la exterior, interiorul este luminos și aerisit, cu numeroase opțiuni inteligente de depozitare, iar portbagajul poate găzdui 290 de litri de bagaje.

Bateria de 26,8 kWh și dimensiunile reduse înseamnă că este ideală pentru oraș, dar dacă vă aventurați mai departe, va negocia cu plăcere autostrăzile.

Dar Spring nu este lipsit de defecte, iar ratingul de o stea obținut de mașină la testele de impact EuroNCAP ar putea fi un impediment pentru unii. Oferind o motorizare simplă, dar practică, cu emisii zero la un preț avantajos, este ușor de înțeles atracția.

Preț: 9.990 euro -Programul Rabla (RO), 22.750 euro (DE), 20.800 euro (FR), 20.555 euro (ES)

Dimensiunea bateriei: 26,8 kWh

Autonomie: 230 km

Rata maximă de încărcare: 30 kW

4. Volkswagen ID.4

Atunci când Volkswagen a introdus pentru prima dată ID.4, mulți au avut dificultăți în a vedea rostul, având în vedere cât de bună era fratele său, ID.3, ca mașină polivalentă.

Dar, de-a lungul timpului, vânzările puternice ale ambelor mașini au dovedit că mulți s-au înșelat, iar acest crossover inteligent și confortabil a devenit o mașină de familie populară.

În ciuda faptului că împarte ampatamentul cu ID.3, în interior este surprinzător de spațios și există suficient spațiu în față și în spate, plus un portbagaj de dimensiuni bune care poate înghiți 543 de litri.

De asemenea, împărtășește același tablou de bord discret al modelului ID.3. Cumpărătorii pot alege între tracțiune spate sau integrală, împreună cu variantele de baterie de 52 sau 77 kWh. Există chiar și un echivalent Gti, numit ID.4 GTX. Autonomia variază între 353 și 525 km, în funcție de modelul ales.

Pe șosea, nu este cel mai spectaculos de condus, dar oferă practicabilitate pentru familie și o autonomie decentă la un preț accesibil.

Preț: 38.845 de lire sterline (UK), 40.335 de euro (DE), 44.000 de euro (FR)

Dimensiunea bateriei: 52 kWh - 77 kWh

3. Volkswagen ID.3

ID.3 a fost primul dintr-o familie de mașini electrice de generație următoare cu sigla ID de la Volkswagen și a fost probabil cea mai importantă mașină lansată de companie de la Golf în 1974.

Odată urcat la volan, totul este foarte curat și hi-tech, dar lipsa butoanelor fizice de pe panoul de bord nu va fi pe placul tuturor cumpărătorilor. În față și în spate, există mult spațiu.

Portbagajul de 385 de litri nu face decât să contribuie la caracterul său practic. Pe șosea, este rafinat și echilibrat, iar bateria de 58 kWh a lui ID.3 este bună pentru o autonomie de aproximativ 418 km. ID.3 este un hatchback de familie decent, spațios, bine echipat și ușor de condus.

O versiune facelift este pe drum, cu o calitate interioară și o utilizare îmbunătățite, deși modificările exterioare sunt limitate.

Preț: 39.425 lire sterline (UK), 39.995 euro (DE), 42.990 euro (FR)

Dimensiunea bateriei: 58 kWh - 77 kWh

Autonomie: 418 - 546 km

Rata maximă de încărcare: 125 kW

2. Tesla Model 3

Într-o perioadă în care aproape în fiecare zi apare câte o știre legată de Tesla, de la prăbușirea prețului acțiunilor până la rechemările în service privind siguranța, este ușor să pierdem din vedere care este misiunea principală a constructorului auto - să accelerăm tranziția lumii către energia durabilă și probabil că cel mai important vehicul al acestuia pentru a realiza acest lucru este Model 3.

În interiorul futurist se află un singur ecran de tip "tabletă" în centrul planșei de bord, care găzduiește toate informațiile esențiale și face ca necesitatea comenzilor fizice să fie redundantă.

La bord se află, de asemenea, o multitudine de tehnologii, inclusiv sistemul Autopilot de la Tesla, conceput pentru a vă asista în cele mai dificile părți ale condusului. Pe șosea, este sprintenă, silențioasă și surprinzător de rapidă. În mod liniștitor, vine cu un rating de siguranță Euro NCAP de 5 stele în fiecare categorie, inclusiv protecția pietonilor.

Model 3 are o autonomie oficială de până la 580 km, în funcție de bateria aleasă, ceea ce ar trebui să calmeze orice anxietate legată de autonomie. Cel mai mic și mai accesibil model Tesla îmbină performanța, confortul și raportul calitate-preț într-un pachet convingător. Este de mirare că Model 3 pare să fie peste tot?

Preț: 41.990 EUR (FR), 43.990 EUR (DE), 45.970 EUR (BE)

Dimensiunea bateriei: 55 kWh - 77 kWh

Autonomie: 491 - 601 km

Rata maximă de încărcare: 240 kW

1. Tesla Model Y

Intrați în Tesla Model Y și veți găsi un interior spațios, dar minimalist, care nu va fi pe gustul tuturor, dar, în general, este o mașină foarte practică, care va transporta confortabil patru adulți, în timp ce spațiul de 854 de litri al portbagajului înseamnă că nu veți face compromisuri în privința bagajelor.

Ecranul tactil de 15 inci integrează perfect media, camerele, navigația, comunicațiile și comenzile cabinei într-o singură interfață, împreună cu Autopilotul Tesla, un sistem adaptiv de control al vitezei de croazieră, ceea ce îl face asemănător cu un smartphone care poate fi condus.

Autonomia depinde de modelul pe care îl alegeți, dar autonomia minimă oferită este de 455 km cu o singură încărcare; cea maximă înseamnă că veți parcurge până la 533 km înainte de a fi nevoie să o conectați la priză.

Pe șosea, impresionează, este rapidă și se conduce bine, cu o manevrabilitate ascuțită. Disponibil în trei versiuni, cu tracțiune spate, cu tracțiune integrală cu autonomie mare și cu tracțiune integrală de performanță, Model Y oferă o mașină de familie practică, cu o autonomie impresionantă și plăcută la condus.

Preț: 44.990 euro (FR), 44.890 euro (DE), 47.970 euro (BE)

Dimensiunea bateriei: 55 kWh - 75 kWh

Autonomie: 455 - 533 km

Rata maximă de încărcare: 250 kW

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE