Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

De când sărbătorim Black Friday. În SUA și Europa, magazinele aduc cele mai mari reduceri din an la finalul lunii noiembrie

Zilele de reduceri la cumpărături așa numita sărbătoare Black Friday, Vinerea Neagră  vine din Statele Unite unde este sărbătorită la sfârșitul lunii noiembrie deschizând, astfel, cumpărăturile de Crăciun. Campania de reduceri masive la mărfuri din Statele Unite are loc între 23 și 29 noiembrie, mai precis, în prima vineri, după Ziua Recunoștinței. Fenomenul i-a prins și pe europeni, însă, destul de recent, cu primele campanii de reduceri, în 2010.  

Ideea a început să prindă contur în anii 50 ai secolului trecut, când ofițerii de poliție din Philadelphia au numit ziua de după Thanksgiving, „Black Friday”.  Atunci, veneau în oraș mulți turiști iar numeroși localnici erau dornici să iasă la cumpărături. Polițiștii simțeau că trăiesc o așa numită vinere neagră pentru că erau toți prezenți pe străzi. 

Pentru că de fiecare dată profiturile comercianților erau uriașe Black Friday a tot crescut de la an la an în Statele Unite.

John Talbott, profesor la Indiana University Kelley School of Business: ”Deci, e din nou acel timp al anului când fiecare vorbește despre cumpărăturile de sărbători. Este Black Friday cu adevărat sau este o reminiscență a trecutului?”

Însă, departe de a se pierde în negura timpului, zilele de Black friday au devenit o tradiție, grație numărului în creștere a cumpărătorilor. 

John Talbott, profesor la Indiana University Kelley School of Business: ”Black Friday a fost în mod tradițional începutul sezonului de sărbători. Și există multă mitologie în jurul noțiunii de Vinerea Neagră și a originii numelui, iar pentru unii, exemplele sunt că oamenii au văzut Black Friday ca prima dată când un comerciant cu amănuntul ar intra de fapt în negru, din punct de vedere al profitabilității. Și aceasta, pentru că, înainte de asta funcționau în deficit.”

În Europa, Black Friday a sosit, abia, în 2010 în Marea Britanie cu mici campanii timide. În 2013, mulțimea începuse, deja să se înghesuie la cumpărături, la fel ca în Statele Unite. În Franța sau Germania Black Friday a devenit cu adevărat un fenomen, în 2014, dar aici, a prins mult mai mult vânzarea online.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE