Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Dacia Duster 3 a fost lansată. Care este prețul de pornire și ce motorizări va avea noul SUV

Publicat de: Răzvan Mihalașcu

Dacia Duster 3 va putea fi comandată începând cu prima săptămână a lunii martie, iar din 4 ianuarie cei interesați pot rezerva exclusiv online un exemplar al mașinii, în versiunea Extreme.
Prețul de pornire pentru noul model al SUV-ului este de 18.800 de euro, TVA inclus, potrivit Autocritica.

VEZI GALERIA
3 imagini

Noua mașină ce are la bază conceptul Bigster beneficiază și de o motorizare hibridă, în condițiile în care Dacia a anunțat deja că va renunța la motoarele pe motorină, potrivit publicației franceze L’argus.

După șase ani de comercializare, Dacia Duster 2 va lăsa locul unui nou model ce va fi fabricat începând din 2024. Cu peste 2,2 milioane unități comercializate de la lansarea în 2010, Duster a devenit modelul cel mai bine vândut din gama Dacia.

Lista de prețuri, în funcție de echipări:

  • Essential ECO-G 100: 18.800 de euro
  • Expression ECO-G 100: 20.000 de euro
  • Expression TCe 130 4×2: 21.600 de euro
  • Expression TCe 130 4×4: 23.800 de euro
  • Expression Hybrid 140: 25.150 de euro
  • Journey ECO-G 100: 21.500 de euro
  • Journey TCe 130 4×2: 23.100 de euro
  • Journey TCe 130 4×4: 25.300 de euro
  • Journey Hybrid 140: 26.650 de euro
  • Extreme ECO-G 100: 21.500 de euro
  • Extreme TCe 130 4×2: 23.100 de euro
  • Extreme TCe 130 4×4: 25.300 de euro
  • Extreme Hybrid 140: 26.650 de euro

Dacia Duster 3, inspirată din conceptul Bigster

Pentru a dezvolta Dacia Duster 3, echipele de designeri coordonate de David Durand s-au inspirat de la conceptul Bigster, care a fost prezentat publicului în ianuarie 2021. În partea frontală, noua mașină va avea o bară de protecție verticală de mari dimensiuni și o capotă proiectată pentru a sublinia aspectul robust al SUV-ului. Blocurile optice cu o semnătura luminoasă în formă de Y reprezintă noua identitate vizuală a mărcii, introdusă pe actualul Duster în vara lui 2022.

De asemenea, noul SUV va dispune de un spoiler în partea superioară a hayonului, iar numele mărcii este inscripționat central pe portabaj. Stopurile conțin și ele o semnătură luminoasă în formă de Y.

Din punct de vedere tehnic, cea de-a treia generație Duster folosește noua platformă CMF-B, care echipează deja Jogger și Sandero.

Dacia Duster 3, motorizări și noi dotări tehnice

Platforma pe care Dacia o împarte cu Renault permite ca noul Duster să beneficieze de o nouă punte spate multi-link care se va regăsi pe viitoarele R5, R4 și Alpine A290), precum și de o nouă arhitectură electronică ”Sweet 400”. Acest lucru va permite introducerea sistemelor de asistență la condus, obligatorii pentru a respecta norma GSR.2, care intră în vigoare la 1 iulie 2024.

Mai mult, Dacia Duster 3 va dispune și de un instrumentar de bord digital, precum și de un touchscreen în zona centrală, așa cum a fost regăsit la conceptul Bigster.

Duster 3 nu va avea motoare diesel. Vine în schimb cu hidride de 140 CP

Noul SUV nu va dispune de motoare diesel. Astfel, Duster 3 va fi echipat cu noi motorizări, inclusiv cu versiuni hibride:

Prin platforma CMF-B, noul Duster aduce o premieră în gama Dacia: motorizarea mild-hybrid TCe 130 (130 de cai-putere, 230 Newtoni-metru), întâlnită pe Renault Austral. Este vorba despre un motor de 1,2 litri cu 3 cilindri, turbo, cu funcționare în ciclul Miller, care este asistat de un sistem mild-hybrid la 48 V cu baterie de 0,9 kWh, conform Autocritica.

Există și frânare regenerativă, care încarcă bateria. Pentru Duster, motorul TCe 130 vine cuplat la o cutie de viteze manuală, cu şase trepte. De asemenea, va fi disponibilă şi în varianta cu tracţiune integrală (4×4) – de fapt e singura motorizare oferită cu tracțiune integrală în gamă.

Noul Duster va putea fi propulsat şi cu motorizarea HYBRID 140, cunoscută deja de la Jogger. Cu motor pe benzină (4 cilindri, 1,6 litri, 94 cai-putere) plus două motoare electrice – unul cu 49 de cai-putere, celălalt cu rol de demaror/generator) plus o transmisie automată electrificată, fără ambreiaj, cu patru trepte care gestionează termicul și alte două trepte pentru motorul electric.

Cu ajutorul bateriei de 1,2 kWh, Duster HYBRID 140 (cu 140 de cai-putere) rulează în oraș pur electric în aproximativ 80% din timp – în situații normale. Plecarea de pe loc e mereu doar electrică. Motorizarea este disponibilă doar în configurație 4×2 (roți motrice față), mai precizează Autocritica.

În schimb, modelul de intrare în gamă va fi în continuare dotat cu GPL, cu unitatea 1.0 ECO-G de 100 CP. Totodată, va exista și un motor 1.2 mild-hybrid 48V de 130 CP. Acesta va fi însoțit de o cutie de viteze manuală, însă va fi iferit în mai multe niveluri de putere și va fi cuplat la noua transmisie automată DW23. Această cutie de viteze a fost introdusă pe piața din Brazilia, mai exact în cazul lui Renault Kardian, un SUV urban destinat piețelor emergente.

La momentul lansării Duster în anul 2010, fanii off-road au putut beneficia de un sistem 4X4, împrumutat de la modele existente în alianța Renault-Nissan. Pe fondul diminuării emisiilor de dioxid de carbon, această versiune mecanică a transmisiei integrale va fi înlocuită în anul 2025 de tehnologia e-AWD. Dezvăluită în octombrie pe conceptul de pick-up Renault Niagara, aceasta implică folosirea unei componente electrice pe puntea spate, cuplată la motorul hibrid pe benzină 1.2 48V.

Dacia Duster 3, lansat pe piață din 2025

”Pentru a pune în practică acest obiectiv, a fost luată decizia ca viitorul model bazat pe conceptul Bigster să fie produs la uzina de la Mioveni. Fidel spiritului Dacia, noul SUV, robust și spațios, va fi lansat în 2025. Cu doar un an mai devreme, în 2024, pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni își va face apariția și cea de a treia generație a modelului Duster.

Atât viitorul Duster, cât și noul SUV bazat pe conceptul Bigster, sunt dezvoltate pe platforma CMF-B a Renault Group. Această platformă, competitivă și extrem de flexibilă, reprezintă un element important în strategia industrială a mărcii Dacia, asigurând dezvoltarea unei game largi de vehicule, cu lungimi de la 4,1 metri la 4,6 metri.

Pe această platformă se pot astfel produce vehicule cu tipuri diferite de caroserie: sedan, hatch și SUV din segmentele B și C, cu tracțiune 4x2 sau 4x4, și echipate cu motorizări termice sau hibride, conforme cu evoluția reglementărilor în domeniu. Datorită platformei CMF-B, Dacia dispune de agilitatea necesară pentru dezvoltarea noului său plan produs”, se arată într-un comunicat al Dacia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE