Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Reuters: Vânzările Dacia, creștere de aproape 25% în primul semestru din 2023. Care este cel mai popular model

Producătorul de autoturisme Dacia a înregistrat o creștere a vânzărilor de 24,2% în primele șase luni ale anului 2023, au anunțat marți reprezentanții diviziei low-cost a companiei franceze Renault. Cu toate acestea, Dacia se confruntă în continuare cu probleme privind lanțul de aprovizionare, în condițiile în care la uzina din Maroc s-au produs doar 20.000 de exemplare ale modelului Sandero, în această perioadă, relatează agenția Reuters.

În perioada ianuarie - iunie 2023, Dacia a vândut 345.432 de vehicule, printre cele mai populare fiind Sandero și modelul electric Spring, se arată într-un comunicat al companiei. Vânzările sunt în creștere, comparativ cu cele 277.885 de unități comercializate în aceeași perioadă din anul 2022, când producția de automobile au fost afectată din cauza crizei generate de pandemia COVID-19 și de lipsa de componente.

Reprezentanții Dacia susțin că toate cele patru modele in gama sa au înregistrat creșteri de vânzări în primele șase luni din 2023. În topul preferințelor se află modelul hibrid Jogger, având în vedere că vânzările au crescut cu 130%.

Potrivit Reuters, vânzările modelului electric Spring, care este fabricat în China, au crescut cu 38%, în vreme ce ale Sandero au înregistrat un avans de 24%.

Vânzările Dacia, în creștere în UE

Pe piața din România, topul celor mai vândute 5 vehicule de persoane în primul trimestru al anului 2023 este ocupat integral de modele Dacia. Mai mult, fiecare model al mărcii a fost lider în segmentul său de piață. Vânzările înregistrate în intervalul de referință se ridică la 13.651 de unități, în creștere cu 81% față de perioada similară a anului trecut.

Cota de piață a Dacia se ridică la 33,1%, cu 9,8 puncte procentuale mai mult față de nivelul atins în primele trei luni ale anului trecut. În segmentul vehiculelor electrice, Dacia Spring continuă să domine clasamentul vânzărilor în primul trimestru al acestui an, cu o cotă de piață de 48,5%, se arată într-un comunicat al Dacia.

În Franța, volumul vânzărilor Dacia în primul trimestru se ridică la 38.938 vehicule, în creștere cu 32,6% față de perioada similară a anului 2022. Această performanță se traduce printr-o creștere cu 1,2 puncte procentuale a cotei de piață, care se ridică la 7,6%. 

În Italia, Dacia a vândut 25.142 vehicule în primele trei luni ale anului, în creștere cu 29,7%. La rândul său, cota de piață a mărcii a crescut cu 0,2 puncte procentuale, până la 5,3%. Dacia a devenit în premieră cea mai vândută marcă din Italia către clienții persoane fizice, cu o cotă de piață în acest segment de 9,6%.  

Germania figurează de asemenea printre piețele în care Dacia a înregistrat o dinamică favorabilă a vânzărilor, acestea totalizând în primul trimestru 16.399 unități, în creștere cu 30,4% față de perioada similară a anului 2022. Cota de piață a mărcii a înregistrat la rândul său o creștere cu 0,4 puncte procentuale, până la 2,2%.

Începutul de an a fost marcat de o evoluție remarcabilă a vânzărilor și pe piața din Spania, acestea ajungând la 11.650 de unități, în creștere cu 140,1%. Cota de piață a mărcii se ridică la 4,3%, în creștere cu 1,7 puncte procentuale.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE