Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Chevrolet a lansat cel mai rapid Corvette. Este o versiune hibridă a celebrului automobil sportiv, creat special pentru a marca 70 de ani de la apariția modelului Corvette. Noul bolid va fi scos pe piață anul acesta și va costa aproximativ 100.000 de dolari.

Cel mai rapid Corvette se numește E-Ray și este dotat cu tracțiune integrală, o premieră pentru mașina sport construită de americanii de la Chevrolet. O noutate este că puntea față este propulsată de un motor electric, în vreme ce tradiționalul motor de 6,2 litri V8 este responsabil cu tracțiunea spate.

Chevrolet își propune să atragă noi clienți prin dotarea mașinii sport cu tehnologie de ultimă oră. Bolidul E-Ray atinge viteza de 100 de kilometri pe oră în 2,5 secunde. Mai mult, inginerii GM spun că mașina poarte parcurge distanța de 402,3 metri (un sfert de milă), în 10,5 secunde. Cu aceste performanțe, poarte rivaliza pe circuitul de curte cu modele special preparate, precum Z06 și Z07.

VEZI GALERIA
5 imagini

Cu toate acestea, E-Ray vine dotat cu anvelope pe puntea spate suficient de late pentru a concura la cursa Indianapolis 500, notează AP.

Tadge Juechter, inginerul-șef al Corvette, a afirmat că oamenii vor fi tentați să ceară echiparea cea mai bună deoarece vor primi „un monstru pentru pista de curse” pe care să-l conducă în fiecare zi.

"Pentru aceiași bani poți obține tracțiune integrală și confort, siguranță și fiabilitate, care vin odată cu o astfel de mașină. Am împărțit cu adevărat familia între senzația pură de pistă și la utilitatea de zi cu zi”, a spus el.

Modelul Corvette E-Ray a fost prezentat pentru a marca 70 de ani de la momentul lansării primului model Corvette în anul 1953, în New York.

Reprezentanții GM spun că nu au uitat de aspectele practice. E-Ray vine dotat cu anvelope all-season, iar sistemul de tracțiune integrală a fost configurat în așa fel încât mașina să poată parcurge drumuri acoperite cu zăpadă. Pentru a păstra stabilitatea, sistemele de control al tracțiunii transmit puterea la fiecare roată atunci când șoferul circulă cu mașina pe drumuri acoperite cu gheață.

Cu numele de cod ”C9”, această versiune de Corvette ar putea fi ultima propulsată de un motor pe benzină, în condițiile în care GM vrea să vândă numai mașini electrice până în 2035.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE