Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Nicolae Ciucă a testat Dacia Jogger hibrid. „M-am bucurat că și în țara noastră se produc astfel de modele”

Premierul Nicolae Ciucă a efectuat joi o vizită la Platforma Industrială Dacia de la Mioveni, unde a avut întâlnire de lucru cu managementul companiei. De asemenea, conducerea Dacia a catalogat drept ”speculații” informațiile potrivit cărora uzina de la Mioveni ar urma să fie preluată de constructorul chinez Geely, care deține în Europa producătorul suedez Volvo.

UPDATE: Nicolae Ciucă a afirmat că a testat noua Dacia Jogger cu motor hibrid.

„Am coborât mai devreme dintr-un automobil care la începutul anului viitor urmează să intre pe linia de producție și este un automobil hibrid. Este un automobil cu care siguranță ni-l dorim să-l găsim cât mai curând în autoshow-uri.

Nu l-am condus eu, l-a condus altcineva. M-am bucurat că și în țara noastră se produc astfel de modele.

O uzină cu tradiție, cu istorie care și-a început activitatea în urmă cu 54 de ani. A făcut istorie și astăzi putem să declarăm cu optimism că are și viitor. La uzinele Dacia sunt proiecte noi. Există o perspectivă în ceea ce înseamnă desfășurare activității. Duc numele țării noastre în alte 40 de state în care Dacia exportă automobile

Am dorit să vin la Pitești, la uzinele Dacia pentru că este un mare consumator de energie. Ieri am aprobat schema de 1,5 miliarde pentru sprijinul marilor consumatori”, a spus premierul României.

Jean-Dominique Senard, președinte al Consiliului de Administrație al Renault: Dacia este o minune pentru grupul Renault. Are un viitor important”

Premierul Nicolae Ciucă a fost primit la uzina Dacia de la Mioveni de Jean-Dominique Senard, Președinte al Consiliului de Administrație al Renault.

„Suntem extrem de mândri să arătăm ce înseamnă Dacia astăzi în această țară.

Spun ferm că Dacia este o minune pentru grupul Renault. Dacia are un viitor important. Arată care este viitorul industriei auto și ceea ce se întâmplă aici, în România, este pentru noi o o referință.

Vreau să vă spun că viitorul Dacia în această țară este minunat. Avem proiecte mari. Este un mesaj de optimism deoarece mobilitatea este esențial pentru viitorul economiei.

Dacia arată calea pentru viitorul mobilității”, a spus Jean-Dominique Senard.

Întrebați despre posibilitatea vânzării uzinei de la Mioveni către compania chineze Geely, oficialii Dacia spune că este vorba despre „pure speculații”.

„Sunt pure speculații. Dacia nu este de vânzare”, au precizat oficialii Dacia.

Știrea inițială

Potrivit Biroului de Presă al Guvernului, premierul Nicolae Ciucă a avut o întâlnire cu managementul Dacia.

Vizita premierului are loc la doar două zile după ce în spațiul public au apărut informații potrivit cărora Dacia ar putea fi preluată de constructorul Geely. Compania chineză, care deține în Europa producătorul suedez Volvo, ar putea prelua o participație „semnificativă” pentru a controla unitatea de motoare termice a Renault, proprietarul Dacia, relatează agenția Reuters.

Directorul general Renault, Luca De Meo, a declarat marți că producătorul auto este în căutarea unui partener pentru a-și separa activitatea în domeniul motoarelor cu combustie. Miza este reducerea costurilor pentru tehnologie, inclusiv pentru motoarele hibride.

De Meo a fost întrebat dacă Renault se află în discuții cu Geely Automobile, în contextul în care a vizitat o fabrică din Coreea de Sud pe care francezii o administrează în cadrul unui joint-venture cu Geely de la începutul acestui an.

„Este genul de domeniu sau de industrie în care trebuie să identifici sinergii și să reduci costurile de utilitare. Este un proiect pentru a ne proteja mașinile cu combustie internă în viitor. Trebuie să găsim un partener și asta facem”, a declarat De Meo, la Seul.

De altfel, directorul general Renault a afirmat că a purtat discuții cu Guvernul francez referitor la strategia de dezvoltare.

Potrivit Reuters, Geely a discutat cu Renault despre preluarea unei participații semnificative și potențial majoritare în afacerea motoarelor cu combustie pe care Renault încearcă, de asemenea, să o separe de divizia de mașini electrice.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE