Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Victoria Ucrainei la Eurovision, prin lentila rețelelor de socializare

Concursul Eurovision 2022 a fost câștigat de Ucraina, în urma finalei din noaptea de sâmbătă spre duminică, ce a avut loc la Sala Pala Olimpico din Torino.

Reprezentată de trupa Kalush Orchestra, Ucraina a intrat în concurs cu melodia Stefania, un melanj între hip-hop și muzică tradițională, pe versuri scrise înainte de invazia Rusiei.

Cum s-a văzut victoria Ucrainei la Eurovision pe Instagram?

Platforma de socializare Instagram, pe care internauții încărcă imagini și clipuri video, a strâns peste 66.000 de postări sub hashtag-ul #KALUSH, peste 86.000 de postări sub hashtag-ul #Stefania și 100.000 de postări cu hashtag-ul #eurovision2022.

În ceea ce privește reacțiile la Concurs, pagina oficială a Eurovision, urmărită de peste 1 milion de persoane, a strâns zeci de mii de aprecieri la postările dedicate finalei.

Fiecare dintre postările din timpul finalei are câteva zeci sau sute de mii de aprecieri, iar clipul video cu melodia câștigătoare are peste un milion de vizualizări.

În ceea ce privește comentariile, cifra acestora se ridică la ordinul zecilor de mii. Doar ultima postare însumează 15.000 mii de comentarii ale utilizatorilor Instagram.

Ce spun internauții despre finala Eurovision 2022 pe Instagram?

Opiniile sunt polarizate. Mulți dintre aceștia se bucură pentru victoria Ucrainei la Eurovision și îi doresc să iasă la fel de învingătoare din războiul cu Rusia, pe când alții critică prestația Kalash Orchestra și vorbesc despre mesajele politice subliminale și politizarea competiției, dar și despre faptul că Eurovision nu mai este un concurs dedicat muzicii, ci unul geopolitic.

Ce au spus liderii europeni pe Twitter

Printre internauții obișnuiti, pe Twitter s-au remarcat și oficialii europeni. Câțiva dintre aceștia au felicitat Ucraina și au lăudat momentul trupei Kalash Orchestra.

Cum s-a văzut finala Eurovision 2022 pe Facebook?


Peste 80.000 de persoane au intrat în discuții pe Facebook despre Eurovision.

Pagina oficială de Facebook a Eurovision, cu peste 1.700.000 de aprecieri, a strâns în noaptea de sâmbătă spre duminică zeci de mii de reacții, comentarii și distriburi ale postărilor.

Nu doar postările paginii Eurovision i-au determinat pe internauți să dea curs dezbaterilor, dar și comentariile celorlalți utilizatori, multe dintre firele de discuții subsumând sute de aprecieri și comentarii în subsidiar.

Dar da, pe Facebook, platforma socială recunoscută pentru mediul propice dezbaterilor dintre internauți, opiniile au fost mult mai nuanțate decât pe celelalte rețele. Sunt utilizatori de Facebook care au felicitat Ucraina pentru prima poziție în concurs, iar alții au pus pe seama războiului succesul. Au existat, însă, și opinii echilibrate, cu privire la victoria și momentul artistic al Kalash Orchestra - o reușită care, pentru unii, îmbracă un mesaj de solidarizare cu Ucraina și victimele războiului, chiar dacă, din punct de vedere artistic, nu a fost cel mai bun show al competiției.

Câți oameni s-au uitat pe YouTube la Eurovision?

Deși televiziunile naționale ale statelor din competiție au difuzat în direct Eurovision, momentul a strâns 12 milioane de vizualizări pe YouTube, în mai puțin de 24 de ore, ocupând duminică primul loc în topul videoclipurilor populare de pe platformă.

Cum s-a văzut finala Eurovision pe TikTok?

Platforma TikTok a Eurovision are peste 1,2 milioane de urmăritori. Mulți dintre aceștia au fost activi în noaptea competiției și au comentat la cald momentele artistice.

Melodia Trenulețul, a celor de la Zdop și Zdup, care a reprezentat Republica Moldova în competiție, a strâns peste 139,6 mii de aprecieri și peste 2.500 de comentarii, videoclipul fiind redistribuit de 3.505 oameni. Mulți dintre utilizatorii care au comentat momentul Moldovei au precizat că victoria trebuia să le aparțină acestora și că, detașat, Chișinăul a avut cea mai bună reprezentare în concurs.

Momentul decernării premiului Ucrainei, câștigătoarea competiției de la Torino, a fost apreciat de peste 134.000 de internauți pe TikTok, comentat de peste 8.400 și distribuit de peste 2.500 de ori.

Nici TikTokul nu a fost privat de polarizare, după victoria Ucrainei. Reacțiile au fost similare cu cele de pe celelalte platforme de socializare - aprecieri, încurajări, compasiune pentru Ucraina și, în egală măsură, constatări potrivit cărora, în absența unui război, Ucraina nu s-ar fi calificat în finală și premiul nu ar fi ajuns vreodată la Kiev.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE