Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Tom Ford, creatorul de modă cunoscut pentru piesele elegante, este omul care a salvat Gucci de la faliment

Tom Ford, un nume sinonim cu eleganța la superlativ. Ar fi puțini care să-l egaleze la acest capitol. Cunoscut pentru rochiile de ocazie și sacourile perfect croite, designerul american este deseori alegerea vedetelor pentru covorul roșu. Dar cel mai cunosc însă, este pentru faptul că a salvat Gucci de la faliment.

Tom Ford a dat brandului de lux italian o nouă șansă

În 1994, după o perioadă tulburată pentru companie, Gucci era aproape de faliment și foarte demodat. Iar ca ultima speranță de salvare,Tom Ford a fost adus în rolul de director creativ. A adus cu el un strop de glamour și mult, mult sexy. Dar și pe celebrul fotograf Mario Testino și pe stilista Carine Roitfelt, care ulterior a ajuns redactor sef pentru Vogue Paris, si care au ajutat cu noile campanii, care au fost un succes instant. În doar 10 ani, în 2004, Gucci valora peste 10 miliarde de dolari.

A plecat de la Gucci din cauza unor viziuni diferite cu managementul, iar pentru 2 ani a jonglat un pic cu lumea filmului, care i-a plăcut de tânăr. Și aici, a făcut o treabă excelentă… a produs și regizat filmul „A single man”, care a fost nominalizat la oscar și la globurile de aur.

 În 2006, a revenit în industria modei și și-a înființat propriul brand. A început cu haine pentru bărbați și produse de beauty, înainte să se aventureze în colecțiile pentru femei. Iar piesele create sub propriul brand l-au plasat în topul celor mai influenți designeri.

Trendurile momentului se reflectă în noile creații a lui Tom Ford

Recent, a lăsat un pic deoparte culorile sumbre și sacourile tailored, pentru culori puternice, atipice pentru stilul propriu, și ținute oversized, inspirate din piesele la moda anilor 90. A lăsat și materialele elegante, a ales catifeaua și satenul iar pantofii eleganți au fost înlocuiți de sneakersi și chiar de slides, adică niște papuci de lux.

Vă ziceam mai devreme că și-a început propriul brand pe partea de beauty în 2006, moment în care a și lansat parfumul Black Orchid, care este și în ziua de azi unul dintre cele mai bine vândute parfumuri de pe piață. Pe deasupra, este viral și pe tik tok cu peste 3 milioane de vizualizări. Apropo de social media, hashtag-ul tomford are un aproape 400 de milioane de vizualizări.

Estee Lauder cumpără casa de modă Tom Ford

Anul acesta, Tom Ford intră în clubul miliardarilor, după ce Estee Lauder a anunțat că va cumpăra casa de modă americană pentru suma de 2.8 miliarde de dolari, dintre care, estimează Forbes, 1.1 miliarde vor ajunge în buzunarul creatorului.

Tranzacția, care este și cea mai mare din industria de profil în acest an, va fi finalizată la începutul anului următor, iar designerul va rămâne în rolul de director creativ al brandului. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE