Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE CFR confirmă că retrage din circulație locomotivele similare cu cea implicată în accidentul de la Galați

Consiliul de Administrație al CFR Călători a decis să retragă din circulație locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara. Potrivit surselor Euronews, ar fi vorba de peste 20 de locomotive similare cu cea implicată în accidentul de la Galați, operate de CFR Călători.

31/03/2023 , 13:11

CFR Călători confirmă retragere temporară din circulație a locomotivelor

CFR Călători a dat publicității o informare de presă cu privire la retragerea din circulație a locomotivelor.

„Având în vedere măsurile de siguranţă feroviară comunicate de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), CFR Călători a retras temporar din circulație, cu dată imediată, locomotivele electrice dotate cu echipamente tehnice similare cu cele ale locomotivei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, în data de 25.03.2023.

Ca măsură suplimentară de siguranță a circulației trenurilor, CFR Călători va proceda, prin intermediul unei entități independente abilitate, la expertizarea soluției tehnice existentă în dotarea locomotivelor din parcul CFR Călători, similare celei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, retrase temporar.

Pentru CFR Călători este prioritară siguranța circulației trenurilor, asigurarea securității pasagerilor și a salariaților săi.

Despre CFR Călători:

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetățeni”, se arată în comunicat.

„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană – n.red.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat, potrivit Club Feroviar.

CFR Călători retrage locomotivele cu probleme

Locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW este o Rade Koncar clasa 43, după cum arată Club Feroviar. Într-adevăr, o firmă reparatoare de locomotive din Craiova susține că până în 2018 a modernizat 20 de locomotive din acest tip, lucrările de modernizare incluzând „Sistemul de reglare continuă a tensiunii pe motoarele de tracțiune utilizând punți semicomandate în montaj economic cu parametrii energetici ridicați prin care se elimină comutatorul de tip graduator”. Avantajul ar fi „reducerea costurilor de întreţinere şi creşterea duratei de viaţă prin eliminarea graduatorului”, după cum afirmă firma ce a făcut lucrările în Craiova.

Retragerea locomotivelor cu instalație SAGMA, precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, a fost decisă de Consiliul de Administrație al CFR Călători la solicitarea Autorității pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR).

„În vederea verificării amănunțite a locomotivelor electrice dotate cu instalație SAGMA se dispune efectuarea PTH 3 în regim de urgență la prima intrare a acestora în unitățile de tracțiune și verificarea detaliată a instalațiilor de tracțiune (mod acționare graduator), frânare, siguranță și deconectare a locomotivei. Se dispune de asemenea retragerea locomotivelor în cazul depistării oricăror probleme constatate pe proces tehnologic care pot influența buna funcționare a locomotivelor”, se arată în documentul ASFR.

În finalul documentului, recomandarea este și mai tranșantă: „Față de cele prezentate anterior (…), ASFR consideră necesară aplicarea unor măsuri de siguranță temporare în sensul analizării oportunității de către SNTFC CFR Călători SA a retragerii din exploatare, cu dată imediată, a locomotivelor electrice dotate cu instalație SAGMA, până la finalizarea verificărilor asumate și transmiterea către ASFR a constatărilor aferente”.

Accidentul de la Bârsești din 2016

Accidentul de la Galați nu este singurul de acest fel în care a fost implicată o locomotivă clasa 43.

Un eveniment tragic s-a produs în noiembrie 2016 la Bârsești, când două locomotive ce fuseseră implicate în tractarea unui tren de marfă, ambele deținute de CFR Marfă, s-au ciocnit la o viteză de 73 km/oră după efectuarea unor manevre care le-au adus pe aceeași linie. Locomotiva vinovată a fost atunci Electroputere clasa 40 EA515, care a lovit o locomotivă clasa 43, similară cu cea de la Galați. Accidentul s-a soldat cu decesul a doi mecanici de locomotivă, unul încercând anterior coliziunii să sară din aceasta. Mecanicul a fost găsit fără viață lângă linie la câțiva metri de locomotivă. Celălalt mecanic, aflat în cealaltă locomotivă la postul opus locului de lovire, a fost luat prin suprindere. El a fost rănit grav și a decedat câteva zile mai târziu.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE