După tragedia din cartierul Rahova rețele sociale au fost invadate de postări cu privire la câte probleme ascunde în fapt sistemul, mai ales cu privire la Distrigaz și cum de multe ori, oamenii iau decizii care pot să ducă la astfel de tragedii.
- Trei oameni au murit, iar alți 15 au fost răniți, după ce o explozie puternică a avut loc vineri dimineață pe Calea Rahovei din București, în zona Liceului „Dimitrie Bolintineanu”.
S-a discutat extrem de mult în aceste zile în mediul online despre ceea ce s-a întâmplat în cartierul Rahova. În foarte multe comentarii oamenii au povestit ce au pățit la rândul lor și cum au fost puși în situații care le puteau pune viața în pericol.
„În Craiova, dacă te duci să spui la asociație: «mi se pare că miroase a gaze în apartament», ți se spune: «nu cumva să suni la Distrigaz că vin și pun sigiliul și stați fără gaz o lună». Deci așa ne sfătuiesc cei de la asociații să rezolvăm pe cont propriu. Este noaptea minții”, a scris Mihaela, o localnică din Craiova, pe Facebook.
Am descoperit că sunt sute de astfel de comentarii. De exemplu, pe Facebook a fost publicată și o fotografie cu mesaj pentru proprietarii apartamentelor dintr-un bloc.
„În atenția proprietarilor,
În situația în care aveți probleme legate de rețeaua de gaze naturale (avarii, blocare senzori sau orice altă situație), în niciun caz nu anunțat DISTRIGAZ”, se arată într-un mesaj.
Avertismentul este scris cu majuscule, fără a-și da seama, de fapt, că tocmai punerea în aplicare a acestui sfat ar putea să le pună viața în pericol.
„Iată un afiș mai vintage de când mândrul Whatsapp de astăzi era un simplu și amărât Whatsapp și gazul mult mai ieftin. Sunați la numărul de telefon, dar se poate și pe Whatsapp dacă apucați. Dacă nu, între timp, ați și explodat. Deci, la Distrigaz sunați degeaba. Pierdeți timp util, ardeți gazul de pomană.
Pentru orice avarie de gaz din apartamente, sunați la numărul de telefon de luni până vineri, între 9 și 17 sau contactați președintele la apartament sau telefon. În caz de avarie, închideți robineții și sunați la numărul de telefon de mai sus. Nu mai sunați la Distrigaz, că închid gazele”, se arată într-un alt mesaj.
Euronews România a găsit sute de astfel de mesaje.
„Vinovatul în cazul Rahova este asociația de proprietari din bloc”
Iar în comentarii a venit reacția: „Astăzi am învățat să nu fi responsabil și să suni la Distrigaz, că doar de mâncare unei firme căpușă. Scot senzorul din priză și rogi administratorul să repornească gazul”.
Specialiștii recomandă ca atunci când sesizați o astfel de problemă, apelați la autorități și nu închideți gazele dumneavoastră.
„Am avut această situație acum câteva luni în București. Vineri, mesaj pe grup: cineva simte miros de gaz. Ieșim și contatăm că era ceva în neregulă. Am sunat la Distrigaz, vine echipa și spune: «am oprit gazul, vă descurcații și ne anunțați când este gata remediată problema»
Procedura te face pe tine, ca locatar, într-o situație de urgență să stai să cauți disperat firme autorizare care vin la suprapreț. Am găsit o firmă. A venit un băiețaș, a constatat și a zis că până luni nu are băieți disponibili. Ori stăm fără gaze, ori dacă vrem, taie el sigiliul dacă vrem și rezolvă el luni, că oricum, cum am stat până atunci, mai putem să stăm câteva zile. Avem geamuri pe scară. Asta am și făcut. Au venit, au verificat scurgerea și ne-au spus că avem mare noroc că este geam deschis pe scară, că altfel bubuiam demult”, se arată într-un alt mesaj.