Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

România pierde trenul: Încă o amânare pentru podul de la Grădiștea

După 19 ani de așteptare, circulația pe podul de la Grădiștea primește o nouă amânare. Dacă inițial autoritățile spuneau că în luna mai vom putea circula pe ruta directă Giurgiu - București, peste podul de la Grădiștea, acum momentul a fost amânat încă o dată pentru sfârșitul lunii iunie. În luna mai, ar urma să înceapă testele pe noul pod.

Cristian Popa, jurnalist Euronews: După aproape 19 ani de nepăsare, podul care trece peste Argeș este aproape gata. În câteva luni, responsabilii spun că va fi dat la cheie.

Mai exact în luna mai, cel puțin așa promiteau autoritățile. Între timp, deși lucrările par destul de avansate, mai e mult de lucru.

La cei 19 ani de așteptare, se mai adaugă câteva luni

Cristi Popa, jurnalist Euronews: În momentul de față, stadiul lucrărior depășește 95 la sută, dar chiar și în aceste condiții mai este mult de lucru. Sunt mai multe elemente care trebuie montate în perioada următoare, iar la final responsabilii spun că pe aici va trece primul tren. Un tren în faza de test pentru a vedea dacă podul și viaductul sunt durabile. În decursul timpului, autoritățile au dat diverse termene care au fost, firește, încălcate. Și în momentul de față inaugurarea ar fi trebuit să aibă loc în luna mai, doar că și de această dată avem parte de o nouă amânare.

Așa că, la cei 19 ani de așteptare se mai adaugă câteva luni. Noul termen pentru darea în folosință a podului este acum sfârșitul lunii iunie.

Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Nu am istoria tuturor întârzierilor. De când eu urmăresc proiectul, undeva în cursul anului trecut, știu că s-au făcut pași importanți. În construcții, pot apărea diverse lucruri neprevăzute. Am certitudinea că în luna mai vor demara testele, urmând ca la sfârșitul lunii iunie să se dea în funcțiune circulația.

Acum, trenul de la București spre Giurgiu ocolește pe la Videle

Pe șantier numărul muncitorilor e tot mai mic, iar acum, în paralel cu lucrările de construcție, se fac și verificări ale calității acestora.

Cristi Popa, jurnalist Euronews: După aproape 20 de ani, putem trece pe un pod peste râul Argeș. Vorbim despre o construcție impresionantă. Podul are în alcătuire cinci tabliere metalice. Fiecare cu o greutate de peste 280 de tone. Lungimea podului este de peste 130 de metri.

Acum, trenul de la București spre Giurgiu ocolește pe la Videle și face 3 ore. Traseul direct ar avea 85 de kilometri și ar putea fi parcurs în jumătate din acest timp. Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005, din cauza viiturilor cauzate de inundații. Au urmat peste 19 ani de amânări. După trei studii de fezabilitate, abia la sfârșitul anului 2020 a fost semnat contractul pentru reconstruirea podului.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE