Nu mai puțin de 26 de mărci de autovehicule, fabricate între anii 1998 și 2019, sunt rechemate în service-urile producătorilor. Potrivit Registrului Auto Român, sunt vizate aproximativ 100 de mii de mașini cu probleme tehnice care trebuie remediate, iar lista nu include și autoturismele cumpărate la mâna a doua.
Au fost identificate probleme tehnice cu impact semnificativ asupra sistemelor de siguranță activă și pasivă.
Mărcile auto rechemate în service
Pe lista mărcilor vizate se regăsesc:
- Audi
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Cupra
- Dodge
- DS
- Ferrari
- Ford
- Honda
- Jeep
- Land Rover
- Lexus
- Mazda
- Mercedes
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
Ce riscuri au fost detectate
RAR: Exemplificăm că o parte dintre aceste campanii de rechemare impactează componenta „airbag”. Studiile au identificat un risc, legat de combinarea unui climat cald și umed cu îmbătrânirea vehiculului, care ar putea determina degradarea anumitor componente chimice prezente în declanșarea airbagului. În cazul unui impact, airbagurile defecte se pot sparge atunci când sunt declanșate și pot proiecta fragmente metalice în habitaclu care ar putea provoca răni grave sau chiar deces.
Aproape 100.000 de mașini cu probleme
Potrivit datelor furnizate de producători, impactul asupra parcului auto din România în privința autovehiculelor ale căror probleme tehnice trebuie remediate este de aproape 14.000 de mașini (siguranță activă) și peste 85.000 (siguranță pasivă).
RAR menționează că este vorba doar de mașini raportate ca vândute în România prin rețeaua producătorilor, nu și de cele achiziționate din piața comunitară, acestea urmând a fi identificate ulterior, fie de producători, fie de reprezentanții producătorilor din țara noastră.
Campaniile de rechemare în service sunt gratuite
RAR: Pentru a veni în sprijinul clienților săi, RAR are în vedere ca, într-un termen scurt, să includă în certificatul RAR Auto-Pass (care poate fi solicitat pe site-ul RAR, www.rarom.ro) atenționările privind campaniile de rechemare în service-uri, dar și crearea unei platforme interactive care să faciliteze accesul publicului privind campaniile de rechemare. Astfel, vom putea atenționa clienții care se prezintă la RAR sau în stațiile ITP pentru diverse activități despre aceste campanii. Refuzul de a participa la remedierea defecțiunilor implică riscuri atât în privința siguranței proprii, cât și a pasagerilor sau a celorlalți participanți la trafic. Precizăm că toate campaniile de rechemare în service sunt gratuite.