Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum putem evita un accident prin regula celor 2 secunde. Titi Aur: La 100 de km la oră, să nu fii mai aproape de 50 de metri de cealaltă mașină

Un accident a avut loc luni seară în Brașov. Un buștean care a căzut dintr-un camion cu lemne a străpuns parbrizul mașinii aflate în trafic, în spatele lui.

Nicio persoană nu a fost rănită grav, însă situațiile de acest fel, destul de numeroase în țara noastră, ar putea fi evitate, dacă șoferii ar fi mai pregătiți din punct de vedere al conducerii preventive.

Titi Aur, instructor de conducere preventivă, a explicat în direct la Euronews România că autoritățile ar trebui să vină cu măsuri pentru a pregăti mai bine șoferii. Instructorul a oferit și câteva recomandări pentru participanții la trafic.  

Necesitatea unui program național de conducere preventivă

”Ar trebui să reacționeze autoritățile. Suntem țara cu șoferii cei mai nepregătiți, cea mai puțină pregătire se face în România. Adică, faci școala de șoferi și nimeni nu te mai învață nimic și nu te mai trage de mână niciodată să-ți spună anumite lucruri. Iei acel atestat profesional obligatoriu, odată la 5 ani pentru șoferii profesioniști, doar că acolo nu faci nimic din conducerea defensivă-preventivă.

În toată lumea civilizată, cei care transportă mărfuri agabaritice, mărfuri mari, periculoase, transport de persoane, fac programe de pregătire. Într-un program de pregătire corect trebuie să intre și acest exercițiu prin care șoferul e obișnuit să măsoare vizual și să fie foarte conștient de gabaritul mașinii pe care o conduce.

Șoferii de la noi, prin faptul că au permis de conducere înseamnă că pot să conducă, n-au niciun fel de problemă și se întâmplă astfel de lucruri care arată ca-n filmele de groază: un buștean care trece printr-o mașină înseamnă că doar norocul a făcut să nu fie o mare tragedie. Vă dați seama ce înseamnă să fi fost loviți cei din mașină”, spune Titi Aur, instructor de conducere preventivă.

Titi Aur: În România conducem într-o junglă, la propriu

”Ce trebuie să facem noi, cei de la volan, este să știm că în România conducem într-o junglă, deja la propriu, nu la figurat, unde în orice moment putem fi atacați, loviți, mușcați de diferite orătănii din junglă, pe stradă, de diferiți participanți la trafic, de căruță, de bicicletă, de șoferul de camion, care nu ține cont de gabarit și ne dă cu bușteanul în cap. Tot felul de situații aproape incredibile.

Pentru cei care vin de afară, ei observă, pentru că e foarte ușor de văzut acest fenomen. Mergi în orice țară din occident și este totul civilizat. Intri în Ungaria și simți un pic așa de libertate. Încep oamenii să fie mai zburdalnici, să depășească viteza. Când intri în România, deja te simți în pericol. Dar culmea e că indiferent de unde intri în România, din Ungaria, dinspre Bulgaria, Republica Moldova, civilizația este mult peste ce e la noi, cel puțin din punct de vedere al condusului mașinii.

Asta înseamnă că trebuie să fim atenți, pentru că altfel suntem puși în situația de a fi omorâți efectiv pe stradă. Până când nu vom avea un program național pe acest subiect, vom avea 70-80 de răniți în fiecare zi, 25 de răniți grav și 5 morți zilnic, iar în perioada de concedii vom avea mai mulți.

Trebuie să ne antrenăm pentru că putem fi atacați în fiecare moment pe stradă”, avertizează instructorul.

Impunerea unei distanțe obligatorii între mașini

Titi Aur: ”Suntem una dintre țările care nu avem reglementat acest lucru. Toată lumea civilizată a reușit. Conform regulii celor 2 secunde, distanța trebuie să fie minim jumătatea în metri a vitezei pe care o avem. La 100 de kilometri la oră, să nu fii mai aproape de 50 de metri de cealaltă mașină. Ar trebui reglementată. Orice reglementare și orice formă de coerciție, trebuie făcută pe fondul unei educații, ca cel de la volan să înțeleagă de ce trebuie să facă anumite lucruri și abia pe urmă să fie amendat, sancționat, suspendat permisul, băgat la închisoare, dacă n-a respectat. Primul pas e educația rutieră.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE