Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cazul femeii care a murit târâtă de tramvai în Arad. Primarul Călin Bibarț: Vatmanul avea toate posibilitățile să nu pornească

Călin Bibarț, primarul orașului Arad, a vorbit în direct la Euronews România despre cazul femeii care a murit după ce a fost târâtă de tramvai mai mulți metri. Edilul susține că ”evenimentul tragic” ar fi putut fi evitat, deoarece vatmanul avea ”toate posibilitățile să vadă și să nu pornească” și avea obligația ”de a nu porni din stație până nu se asigură că toți călătorii au urcat sau toți călătorii au coborât, indiferent de situație”.

Primarul Călin Bibarț a explicat la Euronews România că ”este vorba despre o eroare umană a vatmanului”.

Evident că este un eveniment tragic. (...) Este vorba despre o eroare umană a vatmanului. Ceea ce vedeți pe camerele de luat vederi se vede și în oglindă, camera de luat vederi este lângă oglindă.

Dacă el s-ar fi asigurat și în oglindă, ceea ce vedea e ceea ce arată în acest moment camerele de luat vederi. El nu ar fi pornit sau ar fi putut opri la timp”, a afirmat Călin Bibarț.

Întrebat de ce nu există rampe care să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități în toate mijloacele de transport în comun, primarul Aradului a motivat că a fost modernizată jumătate din flota de tramvaie a orașului.

”În momentul de față, cu eforturi mari în compania din Arad mai bine de jumătate este cu tramvaie noi, dar celelalte sunt tramvaie vechi care nu au podeaua la nivelul peroanelor de tramvai, ceea ce creează dificultăți”, a mai spus Bibarț.

Primarul Aradului, despre ancheta în cazul femeii ucise de tramvai. ”Nu putem înlocui toți oamenii și greșelile umane”

”Nu putem înlocui toți oamenii și greșelile umane. (...) E obligația vatmanului de a nu porni din stație până nu se asigură că toți călătorii au urcat sau toți călătorii au coborât, indiferent de situație.

Este o situație de eroare umană. Avea toate posibilitățile să vadă și să nu pornească”, a mai spus primarul Aradului.

De asemenea, Bibarț a amintit că administrația face demersuri de mai mulți ani ”să aducă flota de tramvaie la nivelul secolului XXI-lea”.

”Suntem cu mai bine din jumătate din flotă cu tramvaie noi. (...)Gândiți-vă că până în 2014-2015 nu era niciun tramvai nou. Se circula doar cu cele vechi.

Mai aveam cealaltă jumătate de 25 de tramvaie. Este licitată. 10 sunt comandate și în curs de execuție. Gândiți-vă că România are o singură fabrică de tramvaie”, a concluzionat el.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE