Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Bulgaria, cu un pas mai aproape de Schengen. Klaus Iohannis, despre aderarea României: "Mai este mult de negociat"

Olanda nu se mai opune intrării Bulgariei în Schengen și a notificat Parlamentul de la Haga în acest sens. Însă până la aderarea României și vecinlilor de la sud, la spațiul de liberă circulație, mai e de așteptat. Austria nu a renunțat la opoziție.

Chiar președintele Klaus Iohannis spune că mai e mult de negociat, însă este posibil ca o soluție să apară până la sfârșitul acestui an.

Austria refuză de un an aderarea României

Președintele Klaus Iohannis recunoaște că dosarul Schengen nu a mers aşa cum a trebuit și a amintit că de un an Austria refuză să acorde un vot pentru intrarea României în Schengen. De atunci, se negociază pe toate palierele, a spus președintele care vede acum o flexibilizare din partea Vienei.

Klaus Iohannis,președintele României: "O întâlnire informală la care ne-a invitat doamna Von der Leyen, președinta Comisiei la care a participat cancelarul austriac, premierul bulgar și eu împreună cu șerpașii noștri. A fost o discuție bună într-o atmosferă pozitivă dar am putut cu toții să ne dăm seama că mai este mult de negociat."

Bulgaria anunță că Olanda nu se mai opune aderării

Premierul bulgar, la rândul său, anunță că Țările de Jos nu se mai opun aderării țării sale la spațiul de liberă circulație.

Nikolai Denkov, premierul Bulgariei: "Așteptăm vești pozitive din Țările de Jos. Astăzi a avut loc o reuniune a Consiliului de Miniștri. Decizia va fi înaintată Parlamentului olandez. Desigur, decizia finală de ridicare a veto-ului trebuie luată de Parlamentul olandez. Acest lucru se va întâmpla săptămâna viitoare, dacă totul merge conform planului."

Klaus Iohannis anunță și el că nu exclude un summit extraordinar al Uniunii Europene până la sfârșitul acestui an.

Klaus Iohannis,președintele României: "Negocierile merg mai departe, toată lumea este foarte implicată și, sigur, la un moment dat, dacă dintr-o dată dacă se arată o soluție, ea poate fi pusă în termeni formali."

Ministrul de interne austriac, Gerhard Karner, a declarat în presa locală că mingea este acum în terenul Comisiei Europene care trebuie să suporte noi costuri pentru modernizarea granițelor externe. Este una din condițiile puse de Viena pentru a accepta intrarea României și Bulgariei, în Schegen cu frontierele aeriene într-o primă fază.

Tot despre costuri, însă, cele suportate de cele două state din 2011 încoace, din cauza blocării intrării lor în spațiul de liberă circulație, a vorbit și președinta Parlamentului European.

Roberta Metsola, președinta Parlamentului European: "Sunt încă încrezătoare că, astăzi, în următoarele ore sau zile, am putea să facem pasul următor. Pentru a transmite mesajul către cetățenii acestor țări că pot adera, pot deveni membre la ceea ce noi statele membre considerăm că este fundamental pentru libertatea de mișcare dar și privind costurile pe care le suportă țările care nu sunt membre Schengen față de cele care sunt."

Potrivit transportatorilor români, o oră în vamă reprezintă un cost de 35-40 de euro pentru fiecare camion care așteaptă, acum, între opt și zece ore.

O rezoluție a Parlamentului European arată că întârzierile la punctele de trecere a frontierei pentru români și bulgari pot dura de la câteva ore la zile întregi față de 10 minute, în medie, la frontierele interne ale spațiului Schengen.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE