Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE| Noul logo al stațiunii Mamaia va fi retras. OMD: ”Mamaia nu poate avea un brand turistic similar cu un complex rezidențial din Spania”

Noul logo al stațiunii Mamaia va fi retras, asta după ce Primăria și firma care a făcut brandul recunosc că imaginea este ”preluată” și ”fără criterii de exclusivitate.

15/07/2023 , 17:16

Noul logo al stațiunii Mamaia va fi retras

”Referitor la similitudinea dintre logo-ul propus pentru promovarea stațiunii Mamaia și alte branduri turistice facem următoarele precizări:

În primul rand, le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului.

Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică.

OMD nu a efectuat încă nicio plată din acest contract.

Procesul de selectie al logo-ului a cuprins mai multe etape. Am vizualizat mai mult de 9 variante. Am ales una. Din păcate, nu am avut capacitatea necesară de a căuta în diverse surse dacă forma este originală sau nu. Am apelat la profesioniști, tocmai din acest motiv.

Reluăm procesul de selecție al logo-ului, păstrăm cromatica. Vom aproba această decizie în următoarea ședință AGA.

Contăm pe sprijinul publicului și al presei, pentru că ne dorim cu toții același lucru: un brand atractiv și original pentru Mamaia.

În același timp, rugăm reprezentanții presei să corecteze informațiile inexacte care exprimă eronat faptul că OMD a plătit deja pentru identitatea vizuală.”, potrivit unui comunicat transmis de OMD.

Inițiativa de creare și implementare a unei noi abordări în marketing și comunicare pentru Mamaia aparține Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța, o asociere constituită de autoritatea locală și patronatele din turism, pentru gestionarea activităților de promovare a stațiunii.

”Ne dorim ca lansarea acestei identități de brand să fie percepută drept intrarea într-o nouă etapă din viața stațiunii. Mamaia a avut de-a lungul timpului diverse poziționări față de turiști și a evoluat, în ultimii ani, către o nișă destul de îngustă, de la o stațiune a familiei și a amintirilor din vacanță pentru generații întregi, la una a tinerilor, care vin la mare mai mult pentru cluburi și festivaluri. Ne dorim ca acum, după mai mult de 100 de ani de activitate turistică în acest loc, să putem reuni într-o singură destinație, sub același brand, ambele categorii de turiști și o gamă largă de experiențe diferite.

După investițiile din ultimii ani, prin care Mamaia a câștigat 30 de hectare de plajă, dar și hoteluri și restaurante la standarde internaționale, considerăm că a venit momentul să îi invităm la mare și pe cei care, din diverse motive, au ocolit, în ultimii ani, litoralul românesc.”, a explicat George Măndilă, președintele OMD Mamaia-Constanța.

Lansarea noii identități de brand, care va susține eforturile de promovare, vine la scurt timp după ce stațiunii i-a fost oferită și distincția „Destinația anului 2023”.

Noua imagine a fost prezentată pentru prima dată în fața turiștilor aflați pe litoral și constănțenilor vineri, 14 iulie, la ora 20:30, la primul din seria de concerte organizate de OMD la Cazinoul din Mamaia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE