Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Anul trecut a fost dificil pentru startup-urile de pretutindeni, dar conducerea unei companii în Ucraina în timpul războiului reprezintă o cu totul altă provocare.

Psihologul clinician Ivan Osadchyy și-a adus dispozitivul medical, numit Knopka, la ediția din acest an a expoziției CES din Las Vegas, în speranța de a-l introduce în spitalele din SUA.

12 startup-uri ucrainene la CES

Acesta este unul dintre cele douăsprezece startup-uri ucrainene susținute de un fond guvernamental care se află la CES pentru a-și prezenta tehnologia lumii.

„Două dintre spitalele noastre pe care le operam înainte sunt deja ruinate, iar unul este încă ocupat. Deci aceasta este cea mai mare provocare. A doua provocare este pentru producție și pentru echipa noastră, deoarece ne bombardează sistemul de electricitate și oamenilor le este greu să lucreze fără lumină, fără încălzire în apartamentele lor”, a declarat Osadchyy, potrivit AP.

Ce face mai exact Knopka?

I-a venit ideea acestui dispozitiv după ce a petrecut un an cu propria bunică în spital și a constatat că trebuia să dea de urma asistentelor atunci când aceasta avea nevoie de ceva.

Sistemul funcționează prin notificarea asistentelor medicale atunci când un pacient are o frecvență cardiacă anormală, urmează un tratament sau are nevoie de ajutor. Asistenta nu-și poate opri butonul până când nu se ocupă de problemă.

„Încă lucrăm și operăm pentru că spitalele sunt deschise și trebuie să le sprijinim și să asigurăm eficiență și siguranță și pentru pacienți”, a spus el.

Războiul din Ucraina obligă companiile să fie mai flexibile

Karina Kudriavtseva, de la Fondul ucrainean pentru startup-uri, susținut de guvern, spune că, la fel ca Knopka, toate startup-urile din țară au continuat să funcționeze de la invazia Rusiei de acum aproape un an.

„Vremurile s-au schimbat, condițiile lor s-au schimbat, dar acest lucru nu poate decât să le facă mai puternice, deoarece toate startup-urile lucrează la lucrul care să salveze compania, să salveze echipa, să salveze afacerea și să își salveze viețile, bineînțeles", a spus ea.

Invazia l-a forțat pe Valentyn Frechka să se mute în Franța, dar el spune că firma sa de hârtie Releaf nu a oprit niciodată producția.

Când avea 16 ani, Frechka a decis să studieze surse alternative de celuloză pentru a diminua defrișările. Acum a dezvoltat o tehnologie care folosește frunze căzute și fibre reciclate pentru a produce hârtie.

Principalul produs al companiei este reprezentat de pungile de cumpărături din hârtie, dar se produc și ambalaje alimentare, tăvițe pentru ouă și cutii de carton ondulat.

Frechka spune că acest conflict a forțat compania să devină mai flexibilă și mai deschisă la oportunități:

„Când a avut loc acest conflict și ne-am localizat compania în Franța, am găsit o mulțime de parteneri noi și am crescut colectarea de fonduri. Am strâns bani pentru nevoile noastre. Așa că ne face cu adevărat mai deschiși pentru lume.”

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE