Sam Altman declară „cod roșu” la OpenAI pe fondul competiției cu Google Gemini

Directorul executiv al OpenAI, Sam Altman, a declarat o situație de „cod roșu” la startup-ul de inteligență artificială, pe fondul creșterii competiției cu ChatGPT, potrivit unor rapoarte, scrie The Independent.

Într-un memo intern, văzut de The Information și The Wall Street Journal, domnul Altman le-a transmis angajaților că această calitate a ChatGPT trebuie îmbunătățită pentru a ține pasul cu rivali precum Google Gemini.

Google a lansat luna trecută cea mai recentă versiune a modelului său AI, iar Gemini 3 a depășit ChatGPT într-o serie de teste de referință. Gigantul tehnologic a declarat că aceasta marchează o „nouă eră a inteligenței”, după ce a stabilit un scor record la Humanity’s Last Exam – un test creat de cercetători în siguranța AI pentru a identifica superinteligența artificială.

Gemini 3 a atras, de asemenea, laude largi pentru generatorul său de imagini Nano Banana, precum și pentru abilitățile sale avansate de raționament. „Am folosit ChatGPT în fiecare zi timp de trei ani. Tocmai am petrecut două ore pe Gemini 3. Nu mă mai întorc. Saltul este incredibil”, a spus Marc Benioff, CEO-ul Salesforce.

Domnul Altman a felicitat public Google imediat după lansare, numind modelul „excelent” într-o postare pe X.

Privat, el le-ar fi spus angajaților că ChatGPT a rămas în urmă față de Google, scriind: „Știm că avem de muncit, dar recuperăm rapid.”

OpenAI nu a comentat memo-ul scurs. The Independent a contactat compania pentru mai multe informații.

Șeful ChatGPT, Nick Turley, a abordat indirect competiția crescută în domeniul chatbot-urilor AI într-o serie de postări pe X luni, subliniind că produsul OpenAI rămâne „asistentul AI numărul unu la nivel mondial”.

El a scris: „Se lansează produse noi în fiecare săptămână, ceea ce este grozav – ne împinge să mișcăm mai repede și să ridicăm standardele pentru ceea ce poate face un asistent AI. Accentul nostru acum este să facem ChatGPT mai capabil, să continuăm să creștem și să extindem accesul la nivel mondial – în timp ce îl facem să fie și mai intuitiv și personal.

OpenAI amână, de asemenea, introducerea reclamelor în ChatGPT, potrivit memo-ului, deși compania testează această funcție în versiuni beta ale aplicației.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE