Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Dezastrul PISA: România, statul cu cea mai mare diferență între elevii de la oraș și cei din mediul rural

Rezultatele de la testele PISA ne arată din nou cum a evoluat România educată. Suntem penultimii în Uniunea Europeană. Elevii români stau mai prost acum la Matematică decât în 2018 și sunt la același nivel la Lectură și Științe.

Partea bună este că experții OECD spun că suntem printre puținele țări care nu au regresat semnificativ din cauza pandemiei de COVID-19.

7400 de elevi români din 260 de școli au participat la PISA 2022

Testele PISA au fost susținute, în 2022, de 690.000 de elevi de 15 ani din 81 de țări. Din România, au participat 7.400 de elevi din 260 de școli, 69% dintre acestea fiind din mediul urban.

Ei au susținut testele la Matematică, Lectură și Științe, iar întrebările nu au evaluat câte lucruri au învățat pe de rost, ci competențele pe care le-au căpătat la școală. Singura țară europeană care stă mai prost decât România este Bulgaria.

51% dintre elevii români au putut atinge nivelul de bază de la Matematică, comparativ cu media OECD care este de 69%

La Lectură, 58% dintre elevi au atins nivelul de bază. La Științe, elevii români au obținut 56% în ceea ce privește nivelul de bază.

Ministerul Educației promite evaluări periodice online a nivelului elevilor de acum încolo.

Ligia Deca, ministrul Educației: ”Peste 29.000 de profesori vor fi formați în vederea creșterii nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor și peste 58.000 de elevi vor beneficia de resurse de predare-învățare relevante pentru creșterea nivelului propriu de alfabetizare funcțională”.

Diferențe mari între elevii din mediul rural și cei din mediul urban

Datele PISA mai arată că România este țara care are cea mai mare diferență între elevii din urban și cei din rural. Spre exemplu, la Matematică este de 132 de puncte, față de media OECD de 93 de puncte

Anca Velicu, sociolog: Am vorbit cu profesorii de la sate. Sunt multe probleme. Am avut profesori care mi-au spus: ”Ce puteam să fac? Îmi intra la școală de pe câmp, unde era cu taică-su la arat”.

Ligia Deca, ministrul Educației: ”Avem nevoie și de un pachet de măsuri sociale pentru ca fiecare familie să aibă un nivel social care să-i permită să nu depindă de aportul elevului în gospodărie în detrimentul activității lui la școală”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE