Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Giorgio Armani: 90 de ani de viață, 50 de ani de creație. Italianul este cel mai bogat creator de modă din lume

Giorgio Armani este cel mai bogat creator de modă din lume – care împlinește în acest an veritabila vârstă de 90 de ani – și 50 de ani de creație.

Mai multe despre celebrul designer am discutat cu analistul de modă Alin Gălățescu – care a și coordonart primăvara aceasta o prezentare de modă dedicată lui Armani.

Giorgio Armani a studiat medicina - dar a renunțat la carierăa de medic pentru a face haine

Am mai scris la Hype despre Giorgio Armani. Dar cum anul acesta, pe 11 iulie împlinește 90 de ani, haideți să ne reaminim un pic despre viața italianului. În tinerețe, Giorgio Armani a studiat medicina la Universitatea din Milano. A absolvit facultatea în 1953 și s-a alăturat armatei – ca medic însă nu prea i-a plăcut. Așa că a lăsat medicina pentru a aranja vitrinele unui magazin de haine din Milano. În acel moment și-a propus să devină creator de moda și a luat o pas cu pas.  Întai a ajuns vânzător în departamentul pentru bărbați a magazinul respectiv și în 1960 a primit un rol de designer pentru Nino Cerutti. Nu a durat mult până când și-a fondat propriul brand, în 1973 – în urmă cu 51 de ani.

Iar de atunci – a rămas la conducerea propriei case de modă.

Alin Galatescu: Are multe reușite. În primul rând a reușit să rămână până la 90 de ani la cârma propriei firme. E una dintre extrem de puținele branduri care au la conducerea fondatorulu. La 90 de ani încă își prezintă sungur colecțilie sezon de sezon, inclusiv sezoane de couture - Armani Prive cu acele ne nigthonly care le face o dată, uneori chiar de două ori pe an în diferite mari orașe din lume.

Sacoul este piesa de rezistență în colecțiile Armani

Încă de la început, colecțiile lui Giorgio Armani au atras atenția publicului și a industruei datorită sacourilor cu un croi mai lejer – până la urmă, cu toții am auzit de costumele Armani: ”Am fost primul care să înmoi imaginea bărbaților și să întăresc lookul femeilor”, a declarat creatorul  intr-un interviu pentru celebră o revistă de modă.

În anii ‘80 a început să facă parfumuri iar în ‘89 a fost printre primii creatori de lux care să producă articole pentru casă, când a înfințt Armani Casa. Apoi, a decis să ofere produsele sale și oamenilor de rând când și-a format mai multe subdivizii accesibile.. Factorul comun în toaate colecțiile sale însă, a rămas sacoul.

Alin Gălățescu: În primul și în primul rând ce caracterizează Armani este distribuția pe foarte multe linii. Este singur un brand care reușește să țină linii multiple de genul: Armani Jens, Armani Exchange, Emporio Armani, Giorgio Armani, Armani Prive, Armani Casa, Armani Architects ș.a.m.d.

El plecând de la de la moda masculină, întâi a creat pentru bărbați și de abia după aceea s-a dus pe zona femeină. Eelementul de bază este descompunere a sacoului masculin într-o reinterpretare pur feminină. Sacourile respective au până ka la șapte layer în interior. Adică șapte nivele de tipuri de țesături care sunt băgate în interior, asta pentru public și îl descompune până la nivelul la care ar putea fi utilizat pentru femei.

Pe lângă sacouri, ne spune Alin Gălățescu, creatorul de modă italian a iesit in evidentă de-a lungul anilor și prin accesorii și cromatica folosită. Și bineinteles – un factor esențial în succesul Armani l-au avut vedetele – care au îndrăgit brandul italian încă de la început.

Alin Gălățescu: Armani este e renumit și pentru foarte buna relație a lui cu Holiunu. Este și un un mare utilizator  de accesorii, are o bogăție de accesorii. Îi place foarte mult să lucreze cu accesorii și în primul și în primul rând este un maestru al țesăturilor, comparabil cu Dries Van Noten, comparabil cu Karl Lagerfeld sau Christian Locroix. Iarăși caracteristic este zona cromatică are niște subtonuri pe care nu o mai are nimeni. Preferă albastru, mii de tipuri,verdele și după aceea combină verdele cu albastru.

Giorgio Armani - cel mai bogat creator de modă din lume. La cât ajunge averea italianului

Datorită subdiviziilor brandului, despre care vă spuneam mai devreme – cât și a creților sale impecabile și a promovării de succes printre vedete, Giorgio Armani a devenit cel mai bogat creator de modă la nivel global – ajungând la 11.5 miliarde de dolari în 2024.  

Alin Gălășescu: Este cel mai vândut designer italian, cumva automat - are cel mai ma cea mai largă linie de dispersie a produselor datorită acestor multitudini de linii subsecvente.

În cinstea lui Giorgio Armani pe data de 2 aprilie, în București a avut loc și un eveniment care a l-a sărbătorit pe designerul italian: „90 de viață și 50 de ani de creație”. Soirees de la Mode a ajuns la cea de-a 34-a ediție și a adunat 17 designeri au creat colecții inspirate din arhiva Armani, sub îndrumarea lui Alin Gălățescu

În cadrul prezentării s-au regăsit multe sacouri elegante și accesorii - elemente caracteristice creatorului de modă din Italia.

Alin Gălățescu: Le-am designerilor reportaje (n.red. cu Armani), le-am dat colecții, le-am dat selecții de machiaj și de păr, le-am dat o accesorii, le-am dat documentare despre Armani. În ultima lună, după prezentarea de modă Dali ,am început cu Armani.

Alin Gălățescu: Am făcut prezentare Soiree de la Mode din nou în acest loc care ne-a găzduit de peste un deceniu. Este cel mai longeviv eveniment de fashion creativ din țară. Întotdeauna oamenii care au venit au fost încântați, întotdeauna s-au simțit ca acasă, designerii s-au exprimat într-un modă rafinat în acest spațiu absolut, in fabulos interbelic.

Giorgio Armani este unul dintre puținii designeri care a  reușit să rămână independent în industria modei, fără să își vândă proproil brand – lucru extrem de rar în ziua de astăzi– deci merită din plin celebrat.

Locație filmare: Athenee Palace București.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE