Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

De ce n-a fost verificat cu drug-test tânărul șofer care a ucis două persoane. Poliția are un singur specialist care le repară, un pensionar reangajat

Accidentul mortal provocat de tânărul găsit drogat a tras mai multe semnale de alarmă în cadrul Poliției Române și nu numai. Deși a fost oprit de două ori în trafic, în zona litoralului, în interval de câteva ore, șoferul nu a fost verificat cu drug-test, deși avea antecedente. În februarie 2022, asupra sa a fost descoperită o cantitate mică de droguri, dar procurorul a renunțat la urmărirea penală, deși șoferul a refuzat să meargă la evaluarea de specialitate, la ANAD.

Drug-testerele sunt puține în toată țara, iar paradoxul este că, deși exista un aparat în acea secție de poliție care l-a oprit pe tânăr, el nu a fost folosit, pentru că polițistul care îl avea luat sub semnătură se afla în concediu.

O singură persoană poate repara drug-testere

În acest sens, președinte Sindicatul Polițiștilor, Vasile Zelca, a făcut precizări, în cadrul emisiunii Vocile care contează, de la Euronews.

"Nu, noi nu știm, nu știe nimeni (n.r.: câte aparate drug test are Poliția română). Sunt de ordinul sutelor, probabil, la nivel de țară. Avem probleme cu aceste drug-testere, pentru că, la nivelul Direcției Generale de Logistică, nu mai avem specialiști care să le repare, din cauza deficitului de personal. Avem un singur specialist care le poate repara, pensionar reangajat, apropo de cumulul de pensie cu salariu. Iar dacă intră legea în vigoare, nu va mai fi nici acea persoană care să le repare.

Nu mai avem specialiști care să le repare. De fapt, există specialiști, dar pe un salariu de 2.800 - 3.000 de lei, nu vine nimeni. Nu e o scuză, ci e purul adevăr, pentru că nu e defetist medicul care pune diagnosticul corect", a spus Vasile Zelca.

De ce nu avea polițistul un drug-tester

" Sunt drug-testere luate la nivelul fiecărui județ. Am avut probleme la început pentru că erau două tipuri de aparate, unul produs în UE, iar altul în Asia. Cel produs în Asia dădea niște rateuri fantastice și s-a renunțat la el. Noi, sindicatele, am atras atenția mereu să nu dotăm polițistul cu astfel de aparate.

Pentru că aici s-ar putea să avem o discuție, de ce polițistul care era în concediu nu putea să dea aparatul colegilor? Pentru că acele aparate sunt date pe inventar personal, pe semnătură. Dacă îl strică colegul, îl plătește cel care îl are pe inventar.

Noi am cerut mereu să se schimbe acest mod de dotare, să fie pe autospecială acel aparat. Dar ce să vedeți? Din cauza deficitului de personal, autospeciala nu poate face obiectul unei predări de la echipaj la echipaj, pentru că ea rămâne 8 ore - 12 ore nefolosită. Și nu are cine și cui să predea autospeciala și aparatul drug-test. Deci suntem într-un conglomerat de absurdități, de neajunsuri, de lacune legislative, de educație, de pregătire profesională, de dotare, lucruri care duc către astfel de decizii", a precizat Vasile Zelca.

"Mi se pare normal ca orice polițist rutier să aibă drug-test", a spus ministrul de Interne, Cătălin Predoiu.

Filmul evenimentelor:

Șoferul de doar 19 ani a fost oprit în trafic de două ori în decurs de câteva ore, însă el nu a fost testat cu aparatul drug-test, deși au fost găsite droguri asupra sa.

  • 17 august, miezul nopții - șoferul este oprit la un control de rutină. A fost lăsat să plece, deși mașina nu avea asigurare.
  • 18 august - 00.40 - sesizare la 112 că șoferul circulă haotic și ar fi depășit ilegal o coloană.
  • 18 august, 02.40 - soferul depistat de o patrulă este legitimat, polițiștii descoperă droguri în mașină, o țigară cu marijuana și 4 pastile anxiolitice, date pe prescripție medicală, motiv pentru care e dus la secția de poliție, unde este testat pentru alcool.
  • 04.30 - șoferul este lăsat să plece.
  • 05.25 - șoferul produce accidentul soldat cu doi morți.

Doi agenți și un ofițer vor fi cercetați pentru că șoferul nu a fost verificat cu drug test.

Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, a sesizat corpul de control al prim-minstrului, pentru verificarea lanțului de evenimente.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE