Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Daniel Funeriu: Lipsa bacalaureatului nu reprezintă o tragedie

„Dacă jumătate dintre elevii unei generații nu iau bacalaureatul, nu este o tragedie”. Este declarația fostului ministru al Educației, Daniel Funeriu, care, într-o intervenție pentru Euronews, a spus că salvarea vine din învățământul profesional dual. Acesta a afirmat că principala problemă a României nu este șomajul, ci lipsa forței de muncă.

„Este gresit să ne plângem că doar 50% nu iau bacalaureatul, dacă restul de 50% ies din școală cu o profesie, o meserie bine dobândită,” a spus fostul ministru al Educației.

Acesta a menționat că lipsa bacalaureatului nu este tragică, atâta timp cât persoanele s-au orientat către o cale de invățământ profesional.

„Oricine merge, de exemplu, în Timișoara, orașul meu, vede peste tot că e nevoie de forță de muncă. Principala problemă a României este lipsa forței de muncă, nu este șomaj. Și atunci, cei 16 mininiștri care s-au perindat pe această funcție de când am plecat eu n-aveau decât să întărească acest învățământ profesional dual. Nu este suficient întărit și valorizat social învățământul profesional. Asta este problema numărul unu,” a explicat Daniel Funeriu.

A scăzut numărul elevilor care dau bacalaureatul

Peste 126.000 de absolvenţi de liceu s-au înscris pentru susţinerea examenului naţional de Bacalaureat în sesiunea iunie - iulie, care începe luni cu probele de evaluare a competenţelor, programate în perioada 6 - 16 iunie.

Peste 40 de mii de elevi de clasa a XII-a din generația curentă nu s-au înscris la examenul din sesiunea de vară. Numărul reprezintă peste un sfert din absolvenții de liceu și este un record absolut. Specialiștii avertizează însă că diploma de bac este importantă și că lipsa acesteia nu le oferă tinerilor prea multe oportunități

Bacalaureatul, supranumit și „Examenul maturității”, este unul dintre cele mai importante teste ale sistemului de învățământ românesc. Specialiștii spun însă că acesta nu îndeplinește condițiile unui examen care să verifice competentele reale ale elevului, ci mai degrabă le testează capacitatea de memorare.

 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE