Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Black Friday este cel mai mare eveniment de shopping al anului și ziua în care magazinele oferă cele mai mari reduceri. Black Friday este organizat în luna noiembrie în România, însă sunt magazine care au început deja reducerile.

În România, Black Friday este organizat anual, începând cu 2011. Data nu este aceeași cu evenimentul de shopping din SUA, care este organizat în vinerea de după Ziua Recunoștinței (Thanksgiving Day).

Astfel, în țara noastră, Black Friday este organizat mai devreme. eMAG, cel mai valoros brand românesc și cel mare retailer din țară, este cel care „dă tonul” reducerilor, magazinele organizând ziua marilor reducerilor în jurul datei anunțate de eMAG.

Când e Black Friday 2022 la eMAG, Flanco și Altex

Anul acesta, eMAG a anunțat că organizează Black Fiday 2022 pe data de 11 noiembrie. La fel cum s-a întâmplat și în anii trecuți, majoritatea magazinelor vor organiza ziua marilor reduceri în jurul acestei date.

În ultimii ani, perioada reducerilor în România s-a întins și în weekendul după Black Friday, în timp ce unele magazine au organizat „Vinerea Neagră” pe o perioadă mai mare, de două săptămâni sau chiar o lună.

De exemplu, anul acesta Flanco organizează Black Friday 2022 în perioada 21 octombrie - 30 noiembrie.

Un alt mare magazin, Altex, a anunțat patru săptămâni de reduceri, în perioada 27 octombrie - 23 noiembrie.

La Fashion Days, retailer de articole vestimentare și accesorii, reducerile de Black Friday vor fi pe 7 noiembrie.

Câți români vor cumpăra de Black Friday în 2022

Un studiu realizat de Teads și citat de Agerpres arată că peste un sfert dintre români plănuiesc să facă achiziţii în aceste an cu ocazia reducerilor de Black Friday şi Cyber Monday.

„La nivel european, 18% din respondenţi au declarat că vor profita de reducerile de Black Friday şi Cyber Monday din acest an. România conduce detaşat la intenţia de cumpărare pe continent: 26% dintre români intenţionează să profite de reduceri, urmaţi de consumatori din Polonia (18%), UK (18%), Austria (16%) şi Elveţia (13%)”, arată datele studiului.

Totodată, specialiștii sunt de părere că încasările generate de cumpărăturile realizate de către români, în ediţia din acest an, vor depăşi 400 de milioane de euro.

Ce înseamnă Black Friday și cum a apărut în România

Black Friday este denumirea dată zilei care urmează după Ziua Recunoștinței în SUA și cea care dă startul cumpărăturilor de Crăciun. În Statele Unite, „Vinerea Neagră” este una din cele mai aglomerate zile de cumpărături, când americanii se pun la cozi încă de la primele ore ale dimineții, pentru a prinde cele mai bune reduceri.

În ultimii doi ani, din cauza pandemiei de coronavirus – și nu numai – cumpărăturile de Black Friday s-au mutat și în mediul online.

În România, Black Friday a fost organizat prima oară în anul 2011, însă prima ediție a fost una destul de timidă, iar vânzările nu au fost cele așteptate. Motivul: puțină lume cunoștea conceptul de Black Friday, iar cei mai interesați cumpărători au fost pasionații de tehnologie.

În anii următori, magazinele s-au organizat mai bine, iar „Vinerea Neagră” a început să aibă din ce în ce mai mult succes. De exemplu, un sondaj realizat în 2021 de Kantar Media arăta că peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani intenționau să cumpere de Black Friday cel puţin un produs.

Același sondaj arăta că nouă din zece respondenţi au răspuns că au auzit de evenimentul Black Friday.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE