Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 106), Vodafone (canalul 410).

AMBUSH - Streetwear inspirat din vibe-ul orașului Tokyo

Publicat de: Diana Drăgotescu

AMBUSH, un brand renumit de streetwear, a ajuns în doar 15 ani de la înființare la un succes la care alții nici nu visează după 50. Cum a atins acest nivel, ne-a explicat stilistul Ovidiu Buta.

Designerul s-a inspirat din moda străzii din Asia

AMBUSH este un brand fondat în 2008 în Tokyo de către Yoon Ahn, care la început oferea doar bijuterii inspirate din vibe-ul orașului japonez. Lanțul Pow! s-a izbit de un succes neașteptat și a devenit cunoscut la nivel internațional. Apoi, compania s-a extins către haine, inspirate din moda străzii asiatice – lucru care, ne spun experții, l-a făcut să fie un brand extrem de cool.

„Felul în care japonezii folosesc hainele pentru a-și crea un stil, pentru noi, europeni sau pentru americani, este ceva extrem de exotic și interesant. Ăsta a fost primul lucru pe care l-au făcut și cumva eu cred că și-au dorit să fie un fel de Supreme, un Supreme din Asia. A vrut să stea pe o zonă de așa-numiții copii cooI, să fie un brand cool. N-a vrut să fie un brand intelectual, a vrut să fie un brand cool pe care odată ce îl pui pe tine ești automat înrolat în această armată a copiilor cooI.”

La început, AMBUSH a oferit piese unisex – care la acea vreme nu erau atât de des întâlnite ca acum, iar acest fapt a stârnit curiozitatea industriei. Ovidiu Buta a explicat faptul că această abordare a fost influențată de cultura asiatică – unde pasionații de modă nu au niciun fel de jenă în a opta pentru haine destinate sexului opus – lucru, de altfel, ne spune el, foarte firesc!

„Ideea de unisex a fost o mare ciudățenie la timpul ei. Nu, AMBUSH a dus-o în modă. Westwood a adus-o în modă, dar Westwood e un brand foarte nișat. Ideile lor nu au fost expuse la un grup mare de oameni, drept urmare nu au reușit să pătrundă în zona de masă. AMBUSH a făcut acest lucru și aveau și dreptate să facă acest lucru. Până la urmă un jeans e un jeans, o cămașă, o cămașă. Faptul că nasturii sunt de pe stânga pe dreapta e doar o chestie care nici nu știu câtă valoare mai are acum. Sau faptul că bărbații ar trebui să poarte albastru sau fetele ar trebui să poarte roz nu mai există. Ei au simțit acest lucru, dar l-au simțit tocmai pentru că erau în Japonia, loc în care oamenii nu au nicio problemă în a naviga printre branduri, haine de bărbați sau femei. Absolut nicio problemă.”

Ovidiu Buta: „Moda, dictată de purtător”

Yoon Ahn a unit streetwear-ul cu hainele de lux. Ea a prevăzut, încă de acum 15 ani, importanța modei pornite din stradă, într-un moment în care industria și publicul se uitau doar la marii creatori de modă pentru inspirație. Această abordare a ajutat-o să creeze piese care s-au mulat pe nevoile și preferințele oamenilor obișnuiți – asta pentru că un hanorac sau tricou va fi întotdeauna mult mai versatil decât o rochie de gală sau un costum. Așa, creațiile sale au ajuns să fie alese și de cei mai importanți rapperi ai momentului precum Kanye West și ASAP Rocky.

„În clipa în care AMBUSH a apărut pe piață, ei au speculat deja o tendință existentă, aceasta a streetwear-ului, pentru că la un moment dat moda nu a mai fost dictată de designer, a fost dictată de purtător și asta nu e o chestie nouă. Au început americanii să o facă.

Și ei au călărit exact acest val, de asta cumva toți cei care au purtat AMBUSH s-au regăsit automat în el, pentru că era ceva ce părea că le aparține. Același lucru s-a întâmplat cu foarte mult timp în urmă cu Martin Margiela, atunci când și-a lansat prima colecție.”

AMBUSH se poate lăuda și cu o colecție impresionantă de colaborări cu diferite companii de încălțăminte sportivă. Cu Nike a colaborat pentru a reinterpreta modelelor clasice: Air Max 180, Dunk High și Air. Cu Converse a oferit un look modern clasicilor teniși Chuck 70 și Pro Leather. Au reușit să se remarce astfel și pe piața de sneakerși, care este într-o continuă expansiune.

„Automat la AMBUSH m-aș îndrepta către sneakers. Unu la mână pentru că sunt un om care poartă sneakerși. Doi la mână pentru că în clipa de față toți purtăm sneakerși. Am zis întotdeauna că jeansul este cea mai democratică piesă de îmbrăcăminte, dar cred că sneakers-ul este la rândul lui la fel de democratic. Și vânzările, în general, pe încălțămintea sport sunt cam de 60% mai mari față de restul de categorii”.

Pe piața românească, AMBUSH rămâne un brand nișat, recunoscut printre fanii de streetwear. Nu a intrat – încă – în atenția publicului larg, dar și dacă s-ar întâmpla, Ovidiu ne explică exact către ce produse s-ar îndrepta românii:

„Acum, obligatoriu la noi un lucru trebuie să aibă un brand și nu este un lucru greșit. Întotdeauna vrei să arăți că aparții unui trib. Noi iubim să purtăm branduri pentru că ne adresam unui target care nu este neapărat educat în modă și care trebuie să înțeleagă automat ceea ce poți tu”.

Datorită succesului de la AMBUSH, Yoon Ahn, fondatoarea brandului de streetwear, a fost numită în 2018 director de creație al diviziei de accesorii bărbătești de la Dior.

Locație filmare: Art Safari

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE