Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Garderoba viitorului: colecțiile de sneakerși imprimați 3D

Imprimantele 3D își găsesc tot mai des loc în spațiile creative, în atelierele de design. Iar marile branduri investesc enorm în această nouă direcție: nu doar materiale de calitate obținute în urma imprimării 3D, ci colecții întregi. De...sneakerși, de exemplu.

La început, au fost imprimantele 3D banale. Apoi, ușor, ușor, li s-a găsit utilitate. În medicină, în industrii puternic ancorate în zona tech, dar și în modă. După ce s-a târât prin noroi în prezentarea Balenciaga, Kanye West a adus în fața publicului noua sa colecție de încălțări Yeezy. Printre ele, o pereche de cizme scoase la imprimantă.

Sneakerșii printanți 3D: Heron Preston și Ambush

Ne interesează studioul care i-a făcut acest hatâr: Zellerfeld are sediul în Brooklyn și a colaborat, în trecut, cu Heron Preston și Ambush.

Au o abordare nouă și plină de volum asupra ideii de încălțăminte a vremurilor noastre. Iar tehnologia le permite să se joace cu formele mult mai aplicat: în câteva săptămâni, de exemplu, pot obține un model gata de scos pe piață.40 de ore durează să iasă la imprimantă un singur pantof.  Zellerfeld are ambiția să scurteze durata la 24.

Pe piață – teoretic – sunt două modele din colaborarea cu Heron Preston. Planul de marketing este la fel de ingenios: pentru 350 de dolari, oricine poate deveni beta-tester – adică primești primul model, îl porți și oferi feedback, urmând ca al doilea să ajungă la tine...fără costuri.

Folosirea imprimantelor 3D pentru sneakerși nu este o noutate

Marile companii lucrează la prototipuri de ani de zile. Vorbim despre o piață deloc timidă: la final de 2021, industria încălțărilor 3D valora peste 840 miloane de dolari.

Cu un pic de atenție, puteți identifica și la raft, în România, încălțări cu o asemenea tehnologie. Adidas are o gamă întreagă, pornită cu modelul Futurecraft 4D. Costă în jur de 220 de dolari varianta 2022.

Reebok folosește tehnologia Liquid Speed, pe care o dezvoltă cu celebra companie de chimicale BASF.  Pe care părinții o știu de pe vremea casetelor cu bandă, iar generațiile noi odată cu apariția tălpii Boost. De asemenea, New Balance a apelat la firma 3D System pentru dezoltarea unui midsole optimizat pentru absorbția șocurilor.

În ciuda costului ridicat de achiziție, sneakerșii 3D vin cu mai multe avantaje: sunt prietenoși cu mediul, mult mai ușori iar posibilitățile de design infinite.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE