Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum ajung utilizatorii TikTok să promoveze mâncarea nesănătoasă a marilor branduri, fără să-și dea seama

Utilizatorii de pe TikTok sunt încurajați să comercializeze produse alimentare și băuturi nesănătoase de către branduri, potrivit celui mai recent studiu din British Medical Journal.

Transformându-i în „ambasadori de brand” neoficiali, companiile sunt capabile să ajungă la un public mai larg prin această metodă.

Autorii studiului, publicat în BMJ Global Health, spun că au arătat că „TikTokul este o sursă uriașă de marketing alimentar nesănătos”.

Potrivit Statista, peste 40% dintre utilizatorii TikTok la nivel mondial au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, iar 25% au între 10 și 19 ani. În septembrie 2021, TikTok avea o bază zilnică medie de utilizatori de aproximativ un miliard de persoane.

Autorii studiului arată cu aceste statistici necesitatea unor politici mai puternice pentru a proteja copiii de impactul nociv al acestui tip de marketing asupra sănătății lor.

Impactul nociv al marketingului online

În încercarea de a evalua efectul marketingului de alimente și băuturi nesănătoase pe TikTok, cercetătorii au analizat tot conținutul postat de conturile celor 16 mărci de top de alimente și băuturi nealcoolice din iunie 2021. De asemenea, a fost evaluat conținutul generat de utilizatori, creat ca răspuns la provocările hashtagurilor de marcă.

Cel puțin 539 de videoclipuri au fost postate în cele 16 conturi din 2019 până în 2021, videoclipurile care au primit în medie 63.400 de vizualizări, 5.829 de aprecieri, 157 de comentarii și 36 de distribuiri.

Din conținutul generat de utilizatori prin provocări cu hashtag, totalul de vizualizări colective pentru provocări a variat între 12,7 milioane și 107,9 miliarde.

„Studiul nostru a arătat că TikTok este o sursă emergentă de marketing alimentar nesănătos, inclusiv cea creată de utilizatori la provocarea mărcilor. Având în vedere popularitatea TikTok în rândul copiilor, descoperirile noastre susțin necesitatea unor politici care să protejeze copiii de efectele nocive.”, au spus cercetătorii.

„Siguranța comunității noastre este o prioritate de top, motiv pentru care avem politici publicitare clare cu privire la ceea ce este și ce nu este permis să fie promovat pe TikTok. Politicile noastre stabilesc în mod explicit că reclamele pentru alimente HFSS nu ar trebui să includă un anumit apel de cumpărare și nu ar trebui să se adreseze utilizatorilor cu vârsta de 16 ani și sub”, a spus un oficial TikTok pentru Euronews Next.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE