Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Următoarea ta vacanță ar putea fi planificată de un agent de turism virtual. Booking.com anunță noul planificator de călătorii AI

Principala agenție de turism online Booking.com s-a aventurat în lumea inteligenței artificiale cu un nou planificator de călătorii bazat pe ChatGPT.

Anunțat marți, 27 iunie, noul planificator de călătorii cu inteligență artificială al site-ului de rezervări își propune să vă ajute să vă orientați către destinații și cazări într-un mod conversațional.

"La fel cum ați începe să vorbiți despre planificarea unei călătorii cu partenerul sau cu prietenii dumneavoastră", spune Rob Francis, CTO al Booking.com. În cele din urmă, ar putea oferi aceleași servicii și beneficii ca și un agent de turism uman, a declarat Glenn Fogel, CEO al Booking.com, pentru Euronews Travel, în cadrul ETC's Destination Europe Summit.

Alimentat parțial de ChatGPT , instrumentul va fi lansat în modul beta pentru o selecție de călători din SUA în aplicația Booking.com pe 28 iunie.

Va face planificatorul de călătorii AI de la Booking.com viața mai ușoară pentru călători?

Booking.com spune că AI Trip Planner poate fi folosit pentru inspirație, pentru a vă planifica călătoria și chiar pentru a crea itinerarii zilnice.

Veți putea discuta cu el "într-un mod foarte natural, uman", spune Rob. Odată ce ați explicat ce căutați în termeni generali sau specifici - fie că este vorba de un hotel romantic pe plajă sau de un apartament cu aer condiționat aproape de restaurantul dumneavoastră preferat - acesta vă va ușura căutarea, găsind cel mai bun sejur pentru nevoile dumneavoastră.

Instrumentul utilizează ChatGPT, un chatbot popular dezvoltat de OpenAI. Utilizatorii îi pun întrebări, iar acesta folosește mase de date pentru a oferi un răspuns unic și extrem de personalizat. Deși nu "gândește" ca un om, este cel mai bun lucru care a fost dezvoltat până acum.

Deoarece rezultatele sunt integrate în Booking.com, veți putea, de asemenea, să vedeți prețurile și să vă rezervați sejurul printr-o simplă atingere a unui buton.

Ar putea planificarea călătoriei cu ajutorul inteligenței artificiale să se dezvolte și mai mult în viitor?

"Nu ar fi minunat dacă vacanțele ar fi toate fără cusur și fără fricțiuni?", spune Glenn.

În viitor, el preconizează că inteligența artificială nu numai că îi va ajuta pe călători să își "repare instantaneu" rezervările în caz de modificări și anulări, dar va "vedea problema înaintea călătorului și va sugera cum să o rezolve".

Prin combinarea călătoriilor, cazărilor și a altor rezervări sub o singură plată, roboții ar putea rezolva mai multe probleme deodată. De exemplu, dacă un zbor ar fi întârziat, preluarea de la aeroport ar fi modificată automat și hotelul ar fi informat, fără ca turistul să fie nevoit să facă ceva.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE