Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Un rival pentru Twitter: Ce este Threads, noua aplicație lansată de Mark Zuckerberg

Rivalul Twitter, dezvoltat de Meta, Threads, a înregistrat cinci milioane de înscrieri în primele patru ore de funcționare, potrivit directorului general, Mark Zuckerberg.

Proprietarul Facebook și Instagram a amânat lansarea aplicației cu 15 ore, făcând-o disponibilă gratuit în 100 de țări, deși din cauza unor probleme de reglementare nu va fi disponibilă în UE.

Mărci precum Billboard, HBO, NPR și Netflix și-au creat conturi în câteva minute de la lansare. Meta a declarat că printre susținătorii inițiali se numără celebrități precum Shakira și Gordon Ramsay, iar un raport recent sugerează că Oprah Winfrey și Dalai Lama au fost, de asemenea, contactați.

Utilizatorii Thread vor avea nevoie de un cont Instagram pentru a se conecta. După ce s-au înregistrat, aceștia pot alege să urmărească aceleași conturi pe care le urmăresc pe Instagram, dacă și acestea s-au alăturat noii aplicații.

Un rival pentru Twitter

Aplicația seamănă foarte mult cu Twitter din punct de vedere vizual, deși o parte din formulare a fost schimbată, retweeturile fiind denumite "reposturi", iar tweeturile "threads". Meta nu s-a ferit să copieze produsele rivale în trecut. De pildă funcția Reels de la Instagram este asemănătoare cu videoclipurile de scurtă durată de la TikTok.

Postările pe Threads pot avea 500 de caractere, față de 280 pentru majoritatea utilizatorilor Twitter, iar videoclipurile cu o durată de până la cinci minute pot fi postate, în timp ce o postare poate fi partajată ca link pe alte platforme. Utilizatorii pot să dea unfollow, să blocheze, să restricționeze sau să raporteze alte persoane. De asemenea, utilizatorii pot filtra răspunsurile care conțin anumite cuvinte.

Reacțiile la debutul de miercuri au variat de la prudență la entuziasm. Meta a descris Threads ca fiind un "spațiu nou, separat, pentru actualizări în timp real și conversații publice", având ca scop "să ia ceea ce Instagram face cel mai bine și să extindă acest lucru, creând un spațiu pozitiv și creativ pentru a-ți exprima ideile". Twitter are o bază de utilizatori de peste 250 de milioane, în timp ce Instagram ar avea 2 miliarde de utilizatori, potrivit The Guardian.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE