Labubu, Jet 2 Holiday sau Ballerina Cappuccina. Trendurile care s-au viralizat în 2025 pe rețelele de socializare

De la meme fără sens, la jucării colecționabile și jocuri din curtea școlii, 2025 a fost anul în care rețelele de socializare (în special Instagram și TikTok) au decis, din nou, ce este „cool”. Patru trenduri au reușit performanța de a trece granița platformelor sociale și de a ajunge în viața reală: 6-7, Jet2 Holiday, Labubu și Kendama. Ultimul, cu un impact neașteptat și în România.

„6-7” sau cum se poate viraliza un meme care nu înseamnă nimic

Despre „six-seven” am vorbit și când an analizat momentele care au marcat cultura pop în anul 2025. Este exemplul perfect de meme care se viralizează fără ca cineva să poată explica ce înseamnă. 

Expresia provine din versurile melodiei „Doot Doot (6/7)" a rapperului american Skrilla și s-a răspândit global prin meme-uri și provocări, fiind declarată cuvântul anului 2025 de Dictionary.com.

Cea mai virală variantă a fost cea cu un puști entuziast de la un meci de baschet, care a devenit instant imaginea-simbol asociată cu acest meme.

De acolo, expresia a căpătat viață proprie, fiind adoptată de copii în viața de zi cu zi. Mai ales în școli, unde era strigată la întâmplare în timpul orelor.

Mulți au încercat să caute o explicație pentru semnificația acestui tren. Unii spun că ar însemna „așa și așa” sau „nici prea bine, nici prea rău”, mai ales când este însoțit de gestul caracteristic, cu palmele orientate în sus și mișcate alternativ. Unii tineri au folosit expresia ca un răspuns la orice întrebare pe care o primeau (exemplu: „Cum a fost la școală azi?” „67!”). 

Încă în ciuda tuturor acestor încercări de a explica trendul, adevărul e simplu: „Six Seven” nu înseamnă nimic. E doar o parte din curentul numit „brainrot”, același din care provin și alte meme-uri absurde, precum celebrul „Skibidi”. 

„Nothing beats a Jet2 holiday” - de la vacanța perfectă la dezastru

În 2025, un fragment audio al unei reclame a companiei turistice Jet2 (care folosea drept coloană sonora melodia „Hold My Hand" a artistei Jess Glynne) a fost folosit pentru a exprima exact invers decât mesajul reclamei. 

Reclama promova ideea unei vacanțe perfecte, planificate din timp și cu toate detaliile, însă pe rețelele de socializare, mesajul promovat de reclamă - „Nothing beats a Jet2 holiday” - a fost folosit pentru a arăta situații dramatice, neașteptate, care se pot întâmpla în timpul unei vacanțe: de la accidente stupide, la bagaje pierdute, camere de hotel dezastruoase sau alte experiențe neplăcute cu care utilizatorii rețelelor sociale s-au confruntat în concedii. 

Toate aceste momente, filmate sau fotografiate, au fost publicate pe Instagram și TikTok, însoțite de același sunet optimist. Iar tocmai contrastul între mesajul optimist al reclamei și imaginile cu dezastrele din vacanțe a transformat „Jet2 Holiday” în unul din cele mai viralizate trenduri ale anului 2025. 

Ballerina Cappuccina

Unul din cele mai populare trenduri din 2025, din categoria „brainrot”, a fost, fără îndoială, Ballerina Cappuccina: o balerină siprarealistă, cu o ceașcă de cappuccino în loc de cap, purtând tutu și pantofi de balet roz, creată prin instrumente de generare de imagini/video. Ea a devenit figura-centrală a unui univers de personaje bizare generate de AI.

În social media, Ballerina Cappuccina a apărut în videoclipuri AI unde personajul dansează în contexte comice sau greu de imaginat sau alături de alte creaturi bizare din universul brainrot (de exemplu, Bombardiro Crocodilo sau Tralalero Tralala).

Păpușile Labubu

La început, Labubu părea doar o jucărie ciudată. În câteva luni, a devenit un simbol cultural. În 2025, aceste păpuși au dominat scena „ugly estetic”, un curent care celebrează imperfecțiunea și respinge standardele tradiționale ale frumuseții.

Jucăriile au următoarele caracteristici: cap mare, cu urechi ascuțite, zâmbet straniu, ușor „creepy”, expresii diferite, adesea melancolice și corp mic, disproporționat. Păpușile Labubu au devenit rapid un „must-have” atât pentru adolescenți, cât și pentru adulți. 

Pe rețelele de socializare s-au răspândit clipurile cu păpușile Labubu, în clipuri de tip „unboxing” (momentul deschiderii cutiei și reacțiile emoționale la vederea jucăriei), parodii despre latura malefică a păpușii sau clipuri informative în care utilizatorii erau învățați să facă diferența între păpușile Labubu și fake-urile puse la vânzare pe internet sau în magazine. 

„Febra” Labubu a fost ironizată și în cultura pop, de exemplu într-un episod South Park.

Păpușile, vândute unele și în ediții limitare, au creat și acel efect de FOMO (Fear Of Missing Out, adică teama de a nu rata ceva important).

Inclusiv influencerii au preluat trendul Labubu, publicând clipuri în care păpușile apar agățate de genți de lux, sunt fotografiate în cafenele, în vacanțe, fiind transformate într-un accesoriu de nelipsit. 

Kendama, jucăria care a cucerit și România

Și dacă tot vorbim despre jucării care au devenit trenduri, nu puem să nu zicem ceva și despre kendama. Jocul japonez cu bilă și cupe a devenit viral pe TikTok datorită clipurilor cu trick-uri spectaculoase și competiții între adolescenți.

Este unul din trendurile care au ieșit din ecranele telefoanelor și pe care le-am regăsit și pe străzi, în mall-uri sau în mijloacele de transport în comun. 

În online au apărut conturi românești dedicate exclusiv kendam, iar în offline gripuri de copii și adolescenți se întâlneau în parcuri sau în alte locuri publice pentru a face trick-uri. Pe care, evident, unele dintre ele le filmau pentru a le publica ulterior pe rețelele de socializare. 

Cel mai bine ne-a explicat despre kendama  Adrian Vilău, un tânăr care a ajuns în topul mondial: 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE