Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Start-up-ul britanic Nyobolt a anunțat, vineri, că a reușit să strângă 50 de milioane de euro pentru a produce milioane de acumulatori de mașini electrice cu încărcare rapidă. Practic, un astfel de vehicul va avea „plinul” făcut în doar câteva minute, așa cum se întâmplă acum cu autoturismele pe benzină sau motorină.

Compania Nyobolt, din Cambridge, a dezvoltat anozi de baterii care utilizează niobiu și tungsten și care ar putea permite vehiculelor electrice (VE) să se încarce în câteva minute. Niobiul și tungstenul sunt metale stabile, ambele folosite adesea pentru a întări oțelul sau pentru a crea aliaje de oțel.

Compania se concentrează, în prezent, pe vehiculele electrice de curse de înaltă performanță, dar, în câțiva ani, bateriile sale ar putea fi gata pentru a fi utilizate în modelele de vehicule electrice de serie, scriu jurnaliștii de la Reuters.

Până acum, constructorii de automobile s-au concentrat pe autonomie pentru a atenua anxietatea consumatorilor cu privire la infrastructura de încărcare, dar startup-urile din domeniul acumulatorilor lucrează deja la bateriile viitorului, mai mici, mai durabile și mai ieftine, care se încarcă, de asemenea, mai rapid.

China domină producția globală de baterii pentru vehicule electrice, iar companii precum Contemporary Amperex Technology Co dezvoltă baterii care să meargă pe distanțe tot mai mari, cu o singură încărcare.

Constructorii de automobile din China au lansat și vehicule electrice mici, cu costuri reduse, cum ar fi Wuling Hongguang Mini care, chiar și cu recentele creșteri ale prețului bateriilor, încă se vinde la aproximativ 6.500 de dolari.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE