Noile modele Dacia, rezultate slabe la testele de siguranță. CEO: „Oamenii dezactivează funcția lane keep assist, deci de ce ar trebui să o vindem?”

De Răzvan Mihalașcu  •  

Distribuie

DIMENSIUNE TEXT

Directorul executiv al mărcii Dacia nu s-a arătat ”îngrijorat”, în urma rezultatelor de o stea sau două obținute la testele de siguranță Euro NCAP de modelele producătorului de la Mioveni. Denis Le Vot a declarat că mulți șoferi obișnuiesc să dezactiveze funcția de lane assist (asistență pentru păstrare a benzii de rulare) și s-a întrebat de ce Dacia ar trebui să o includă printre dotările autoturismelor.

”De fapt, nu sunt îngrijorat de nimic”, a declarat Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, într-un interviu acordat publicației Top Gear, după ce a fost întrebat despre rezultatele de o stea sau două obținute de modelele Dacia la testele de siguranță Euro NCAP.

”Totul este despre alegeri și știți că noi suntem serioși în privința siguranței pasive, deoarece ne pasă de oameni. Însă siguranța activă este cu totul altceva, subiect despre care putem să discutăm”, a adăugat el.

În privința siguranței pasive, Dacia Logan și Sandero Stepway au primit două stele la testele Euro NCAP care au avut loc în aprilie 2021.

”Protecția la impact este considerabilă, o performanță ce ar fi putut fi obținută de o mașină de patru stele dacă nu ar fi existat lipsuri în alte privințe”, se arată în raportul Euro NCAP.

În cazul Dacia, este vorba despre lipsa unor dotări de siguranță activă, precum sistemul prin care mașina păstrează banda, cel de frânare automată care să fie capabil să detecteze și pietonii și bicicliștii sau cel de citire a indicatoarelor rutiere. Mai mult, modelul Jogger a obținut în luna aprilie 2022 doar o stea la testele Euro NCAP.

Cu toate acestea, Denis Le Vot insistă că dotările de siguranță activă reprezintă o alegere personală.

„Mulți oameni dezactivează funcția lane keep assist. Faci acest lucru pentru că ești om și evaluezi situația în care dezactivezi tehnologia Ceea ce facem este că noi nu ți-o vindem. Știm că oamenii dezactivează funcția lane keep assist, deci de ce ar trebui să o vindem?”

„Este o discuție filosofică, putem discuta despre asta șapte ore, dar este cu adevărat o alegere. Luăm lucrurile foarte în serios și ne pasă foarte mult de siguranța pasivă, dar, în privința siguranței active, facem alegeri. Nu este fundamentală pentru noi”, a explicat el.

Le Vot a făcut declarații cu ocazia evenimentului în care Dacia a fost prezentat conceptul Manifesto. El le-a spus jurnaliștilor Top Gear că Dacia ar putea fi una dintre ultimele mărci care va produce doar mașini electrice.

Distribuie

Taguri