Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

„Școala viitorului” din Curcani demonstrează că schimbarea în educație nu este imposibilă

La 50 de kilometri de București, Școala Gimnazială din Curcani demonstrează că schimbarea în educație nu este imposibilă.

Viforel Dorobanțu, directorul școlii Curcani, a povestit la Euronews România cum arată școala viitorului și explică ce l-a determinat să facă o astfel de schimbare la Curcani.

”Ne-am dorit să ducem școala într-un mediu în care copiii să se simtă bine. I-am întrebat cum ar dori să învețe anumite discipline. În funcție de ce au dorit și ei, dar cum au stabilit părinții și profesorii, am ajuns la o nouă arhitectură curiculară, pe care o aplicăm în Curcani”, a explicat directorul din Curcani.

”Am spus că e bine să modificăm planul cadru. Noi am stabilit că la română să mergem pe una din cele patru ore să fie strict de lectură, la matematică am scăzut numărul de ore de la patru la trei ore, la geografie, domnul profesor a răsucit conținuturile care se predau în clasele de gimnaziu și le-a adaptat în funcție de vârsta copiilor, la limba engleză și la limba franceză s-a ținut cont de o corelare cu acele conținuturi de limba română, pentru că existau contradicții, că trebuia să predea ceva diferit față de română.

La partea de consiliere școlară, doamna psiholog merge pe o împărțire modulara pe cele 8 semestre din cei 4 ani de zile. Acum, vom trage linie peste 4 ani și vom vedea ce rezultate avem”, a precizat Viforel Dorobanțu.

Cum arată școala din Curcani la un an de la implementarea schimbărilor

”Eu cred că suntem pe plus, din punctul de vedere al elevilor. Din sondajele făcute și din discuțiile pe care le purtăm cu ei, au o plăcere mai mare să vină la școală la unele discipline pe care înainte le priveau cu mai mare frică. La matematică, la fizică, pentru că am coborât studiul fizicii de la clasa a șasea la a cincea. Lucrurile sunt făcute într-un alt fel, mai accesibil lor”, a mai completat directorul.

Însă directorul nu a fost de la început deschis înspre a face aceste schimbări.

”(Rezistența – n.red.) A venit din rândul cadrelor didactice și asta nu ne-a mirat. Dar în timp ce tot ne-am întâlnit în anii premergători acestei modificări, am tot discutat, au văzut că lucrurile nu sunt greu de reconceput și acum lucrurile, cel puțin din acest an, se vor modifica aproape toate programele la dispciplinele pe care le studiază”, a spus directorul.

Nu vor avea probleme copiii să meargă mai departe la liceu?

”Când am refăcut planul cadru, am avut în vedere profilul absolventului de clasa a VIII-a. Și în acele competențe pe care noi încercăm să le dezvoltăm este clar că nu am ieșit din cadrul acelui document care reprezintă profilul absolventului de clasa a VIII-a. Să spunem ca un risc pe care ni l-am asumat, acești copii nu pot participa la olimpiadele școlare. Pot participa doar dacă au o pregătire suplimentară. Din punctul de vedere al programei, au o alta. Asta ar fi singura chestiune. În rest, au aceleași discipline, s-a modificat doar temporizarea. Am fost obligați să respectăm acest lucru, în cazul unui transfer, un copil să nu fie discriminat”, a declarat Viforel Dorobanțu.

Examenul de capacitate poate fi susținut cu succes de copiii școlii din Curcani

“Da. Noi sperăm să avem un procent mai mare de promovabilitate. Anul trecut procentul a fost de 40%. Nu este mulțumitor, dar încercăm să mărim procentul.

Vina acestui rezultat trebuie divizată în trei – profesor, elev, părinte –,dar nu neapărat în proporții egale. Trăim într-o comunitate la 50 de kilometri de București, foarte mulți părinți sunt plecați în străinătate la muncă și foarte mulți elevi nu sunt supravegheați acasă de către părinți. Unii dintre ei sunt singuri, cu ambii părinți plecați. Tot ce ține de școală se întâmplă doar la școală”, a mai precizat directorul.

Care sunt soluțiile? “Școala părinților și școală după școală”, a conchis dascălul.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE