Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Renunțarea la mașini în marile orașe, greu de realizat. Traficul auto în centrul orașelor este redus în favoarea pistelor pentru biciclete

În întreaga Europă, tot mai multe orașe iau măsuri pentru a interzice accesul autovehiculelor în centru. Însă o capitală pare că se îndreaptă în direcția opusă. Potrivit criticilor guvernului din Berlin, noul guvern este mai interesat de drepturile șoferilor, decât de protejarea mediului înconjurător.

În timp ce multe orașe europene, cum ar fi Copenhaga, Amsterdam și Paris, reduc drastic traficul auto în centrul orașelor în favoarea pistelor pentru biciclete, Berlinul a rămas în urmă, spun criticii.

Eva Albers, biciclistă: ”Au fost multe planuri, dar nu prea multe acțiuni concrete. Cred că se discută, dar trebuie să se facă mult mai mult. Categoric.”

La Potsdamer Platz, bicicliștii nu sunt impresionați de infrastructura orașului. 

Eva Albers, biciclistă: ”Este dificil să mergi cu bicicleta. Dar este mai bine în comparație cu acum 10 ani. Eu vin din Freiburg, în sudul Germaniei, și acolo este un paradis al bicicliștilor. În comparație cu acolo, aici este foarte greu. Dar lucrurile se îmbunătățesc.”

Dar pe străzile din Berlin există și alte opinii. Șoferii critică adesea pistele pentru bicicliști, care ocupă spațiul destinat mașinilor.

Sergei, șofer: ”Desigur, fiecare oraș are nevoie de piste de biciclete. Dar nu poți lua din spațiul mașinilor și să îl acorzi direct bicicliștilor.”

De altfel, mobilitatea a fost o temă centrală a alegerilor din Parlamentul landului Berlin, care au avut loc în februarie. Potrivit criticilor, noul guvern local a blocat toate proiectele de amenajare a zonelor pentru biciclete.

Ragnhild Soerensen, purtător de cuvânt, Grupul de experți în mobilitate urbană Changing Cities: ”Nu am nicio speranță pentru această legislatură. Creștin-democrații au făcut o propunere de modificare a legii privind mobilitatea din Berlin. Și acolo, practic, ei elimină toate avantajele pe care noi le vedem în ceea ce privește mobilitatea durabilă pentru oameni. Totul este eliminat în favoarea mașinilor în oraș.”

Dar partidul creștin-democrat spune că nu face decât să repare greșelile guvernului anterior, care a purtat o politică împotriva automobiliștilor. 

Johannes Kraft, purtător de cuvânt pentru mobilitate, partidul creștin-democrat din Berlin: ”Legea mobilității există de ceva vreme. Ea a fost introdusă de guvernul anterior cu un obiectiv foarte clar de a sprijini doar bicicliștii. Dar noi credem că siguranța tuturor tipurilor de transport este importantă. Pentru toți. Asta include pietonii, ceea ce înseamnă transportul în comun, cum ar fi metroul, trenurile locale și autobuzele. Dar asta include și automobilele.”

Cu toate acestea, criticii spun că este puțin probabil ca Berlinul să devină o capitală fără automobile în viitorul apropiat. Dimpotrivă, ei spun că este din ce în ce mai prietenoasă cu autoturismele, în defavoarea mijloacelor de transport nepoluante.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE