Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Programare și robotică, de la clasa a II-a. Un învățător de la o școală din mediul rural predă cu cele mai noi tehnologii

Publicat de: Ioana Nicolescu

Elevii de la o școală din mediul rural învață programare și robotică încă de la clasa a II-a. Este inițiativa unui învățător pasionat de tehnologie care a adaptat orele de la școală astfel încât să le transmită elevilor cele mai noi cunoștințe și abilități, pe înțelesul lor. 

În laboratorul de informatică de la Școala Gimnazială numărul 1 din Curcani, copiii de clasa a II-a învață primele lecții de programare a unor roboței. Învățătorul lor, Marian Cîrlig, predă cu ajutorul tehnologiei de mai bine de 20 de ani. 

Marian Cîrlig, învățător: ”Mintea lor nu mai este construită cum era construită a noastră. Ei vor informația altfel, vor informația multimedia, vor informația la un click distanță. Când m-am gândit să fac acest lucru, de fapt mi-am dat seama că ies de sub starea aceea de autosuficiență în care, de foarte multe ori, se zbate învățământul românesc. Imaginați-vă că le arăți o planșă sau o pagină din manual cu sistemul solar sau te duci pe platforme unde sunt niște simulatoare ale sistemului solar și văd cum se învârt planetele, cum se învârt sateliții. Dacă pur și simplu stai toată ora și rezolvi la tablă exercițiii și probleme, faci scheme de lecții sau le dictezi, și mai grav, după primele 5-10 minute o să-i pierzi.”

Copiii încep ora printr-un joc interactiv cu tabla inteligentă, apoi se așează la calculatoare și încep să-și programeze roboțeii educaționali pe care-i folosesc la clasă. 

Școala din Curcani a investit în digitaliare

La școala din Curcani s-a investit foarte mult în digitalizare și modernizare. Recent a fost deschis și unul dintre cele mai bine dotale laboratoare de chimie din țară. 

Reporter: Concret, ce echipamente și ce tehnologii ați adus în școală pentru a schimba modul în care se predă?”

Viforel Dorobanțu, directorul școlii gimnaziale nr. 1 din Curcani, județul Călărași: ”Avem table inteligente în clase, avem conturi ale profesorilor pe diferite platforme pentru a folosi toate aceste echipamente într-un proces de predare cât mai adaptat copiilor pentru că ei sunt născuți în era asta digitală și este clar că demersul nostru trebuie să fie în zona asta, avem laptopuri, calculatoare în fiecare clasă. Ceea ce încercăm noi să facem este să punem la dispoziția profesorilor un mod de a preda adaptat elevilor secolului XXI. Vorbim de lecții interactive, de creativitatea pe care și-o pot manifesta mult mai bine decât într-o lecție în mod tradițional.”

 Atunci când programa școlară este adaptată astfel încât profesorii să poată preda cu ajutorul tehnologiei, rezultatele sunt vizibile. Copiii sunt entuziasmați să participe la astfel de ore și capătă informații utile pentru vremurile în care trăiesc. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE