Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Prima dronă românească propulsată de hidrogen. Combustibilul viitorului este experimentat și în domeniul militar

Hidrogenul ar putea înlocui combustibilii tradiționali. Producătorii de energie din România experimentează folosirea acestui combustibil în industria auto și în domeniul militar.

Marele avantaj este că hidrogenul nu produce emisii de carbon. Totodată, este și unul dintre combustibilii alternativi propuși de Comisia Europeană pentru asigurarea unui sistem energetic neutru climatic până în 2050. Hidrogenul este un combustibil, care poate fi folosit în foarte multe direcții.

Prima dronă românească propulsată de hidrogen

Prima dronă cu propulsie pe bază de hidrogen a fost produsă în România. Datorită masei reduse și combustibilului revoluționar, noua generație de drone poate efectua misiuni mai lungi față de celelalte drone de pe piață.

În contextul războiului din Ucraina, fostul premier Nicolae Ciucă le-a propus cercetătorilor de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice, din Râmnicu Vâlcea să testeze utilizările hidrogenului în echipamentele militare. Desigur, drona astfel creată poate fi folosită și în alte domenii - de pildă, pentru servicii de livrare.

Adrian Enache, director executiv ICSI: "Avem o pilă de de combustibil de 2,4 kilowați, nu arde nimic, deși sunt speriați oarecum. E un proces electrochimic, produce apă și energie, alimentarea cu hidro ce se face din butelia pe care o vedeți aici și energia electrică se duce către cele opt motoare."

În industria auto, producători din întreaga lume au început să creeze mașini care folosesc hidrogenul drept combustibil. În ultimii ani, și producătorii locali s-au îndreptat spre această alternativă.

Adrian Enache, director executiv ICSI: "Deși nu avem, în acest moment, din păcate, nicio stație de alimentare cu hidrogen în România, aceasta este singura mașină cu propulsie pilă de combustibil și hidrogen. Noi credem că hidrogenul este, evident, combustibilul viitorului și vom reuși, în viitorul apropiat, să avem în România mai multe mașini de acest fel. În Europa, spre exemplu, avem peste 170 de stații funcționale, în acest moment, unde poți alimenta cu hidrogen".

Hidrogenul, combustibilul viitorului

România și-a redus semnificativ emisiile de carbon în ultimele decenii. Acest lucru, spun specialiștii, se datorează și scăderii activității industriale din țară.

Silvia Vlăsceanu, director executiv HENRO – Asociația Producătorilor de Energie Electrică: "De obicei, ne gândim doar la energie eoliană și solară când vorbim de energii regenerabile, dar, pe de o parte, la sursele generabile intră și energia hidraulică, iar la energie sustenabilă nu trebuie să neglijăm și trebuie să adăugăm energia nucleară, care este o energie care are foarte reduse emisiile de dioxid de carbon."

Anul acesta, la EnergyFest, cei mai importanți jucători de pe piața energiei dezbat propunerile pentru un viitor verde.

Lăcrămioara Diana Robescu, decan Facultatea de Energetică: "Sunt diverse companii, institute de cercetare care prezintă noile tehnologii. Se pot afla răspunsuri la diverse întrebări, ca de exemplu, cum pot să devii prosumator, cum se utilizează hidrogenul într-o dronă sau într-un vehicul. Sunt prezenți și reprezentanți ai autorităților, ai Ministerului Energiei, reprezentanți ai diverselor companii și instituții de cercetare."

Mircea Bițoiu, Asociația Inginerilor Energeticieni și Electricieni: "Dacă tinerii sunt serioși și își doresc o carieră în domeniul energetic, clar că se poate întâmpla. Este un domeniu în plină dezvoltare și e nevoie de oameni tineri, bine pregătiți."

Aproape jumătate din energia electrică a României este produsă în centrale nucleare și hidrocentrale, iar energia din surse regenerabile fluctuează între 22 și 25%, potrivit Statista.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE