Google trimite chatbotul cu inteligența artificială la cumpărături pentru sărbători. Lupta între giganții IT ia amploare pentru supremație în comerțul online

Google vrea ca Gemini, chatbotul său cu inteligență artificială, să se ocupe de cumpărăturile pentru sărbători, o corvoadă pentru unele persoane care nu au suficient timp pentru a găsi cadoul perfect. Pentru că mai sunt doar 43 de zile până la Crăciun, compania IT pune AI-ul la treabă și astfel intră în lupta cu alți giganți IT precum, Open AI sau Amazon, pentru supremație în noua eră a comerțului online.

Găsirea cadoului perfect se poate transforma, de multe ori, într-o pierdere de timp. De aceea, Google a lansat o nouă actualizare prin care utilizatorii motorului de căutare pot face cumpărături mai ușor și mai rapid cu ajutorul inteligenței artificiale, fără a căutări pe zeci de site-uri și urmărirea celui mai bun preț.

Cu ajutorul IA, lista de cumpărături ar putea fi întocmită cu ajutorul chatbotului Gemini, ca și cum ai discuta cu un prieten ce cadouri ți-ai dori de sărbători pentru tine sau apropiați.

„Când adresați o întrebare legată de cumpărături în modul AI, veți primi un răspuns organizat în mod inteligent, care conține imagini și toate detaliile de care aveți nevoie (cum ar fi prețul, recenziile și informații despre stoc), ajutându-vă să decideți rapid și cu încredere ce să cumpărați.

Răspunsurile din modul AI sunt adaptate întrebării dvs. specifice și formatate în funcție de nevoile dvs. De exemplu, dacă căutați inspirație vizuală, cum ar fi „pulovere confortabile pentru happy hour în culori calde de toamnă”, veți vedea imagini care pot fi cumpărate. Sau, dacă te hotărăști între câteva opțiuni, cum ar fi creme hidratante potrivite tipului tău de piele, vei vedea un tabel comparativ cu o prezentare alăturată a caracteristicilor specifice acelui produs, inclusiv informații din recenzii (cum ar fi senzația pe care o lasă crema hidratantă pe piele), pentru a te ajuta să înțelegi rapid diferențele”, se arată într-un comunicat al Google, motorul de căutare al conglomeratului Alphabet.

De asemenea, modul AI integrat de Google este alimentat de Shopping Graph care include peste 50 de miliarde de liste de produse.

Lista de cumpărături pentru Crăciun, cu ajutorul inteligenței artificiale

În chatbotul Gemini al Google, utilizatorii pot primi sugestii de cadouri sau, de exemplu, să genereze o listă de de cadouri pentru sărbători, în funcție de buget. Sistemul bazat pe inteligența artificială poate oferi oferte comparative, în funcție de prețurile practicate de magazinele online, și chiar indica stocurile disponibile ale magazinelor din zona în care se află utilizatorii.

„Să presupunem că v-ați decis asupra produsului perfect și aveți nevoie de el rapid sau doriți să îl cumpărați local, ceea ce de obicei necesită mai multe apeluri telefonice către magazinele din apropiere sau așteptarea în așteptare pentru a vedea ce este în stoc. Acum, puteți scuti timp cerând Google să sune magazinele în numele dvs. Când căutați anumite produse „în apropierea mea” în Căutare, veți vedea opțiunea „Permite Google să sune”. Atingeți „Începeți” și vă vom adresa câteva întrebări, adaptate la ceea ce doriți să cumpărați”, mai spun reprezentanții Google.

Astfel, inteligența artificială poate fi comandată să sune la magazinele din apropiere pentru a afla cât costă produsele dorite, dacă acestea există în stoc sau dacă există promoții speciale.

OpenAI a anunțat o colaborare cu Shopify și cumpărături direct în Chat GPT

Google nu este singurul gigant IT care vrea să domine industria comerțului online cu ajutorul inteligenței artificiale. La sfârșitul lunii octombrie, OpenAI a lansat ChatGPT Atlas, un nou tip de browser care integrează ChatGPT ca element central al navigării pe internet. Compania spune că lansarea marchează un nou moment: nu mai adăugăm AI peste un browser clasic, ci reconstruim browserul în jurul AI-ului.

Dacă până acum utilizatorii puteau apela la ChatGPT pentru căutări sau clarificări într-o fereastră separată, Atlas permite ca asistentul să acționeze direct în pagina pe care se află. ChatGPT „înțelege” conținutul site-ului pe care îl vizitezi, te poate ghida, poate genera răspunsuri în context și poate executa sarcini fără a comuta între aplicații.

La sfârșitul lunii septembrie, OpenAI, pionier și lider în domeniul inteligenței artificiale (IA) generative, a încheiat un parteneriat cu compania Etsy care le va permite utilizatorilor să cumpere produse prin intermediul chatbotului ChatGPT, potrivit Euronews.com.

Datorită funcției Instant Checkout, dezvoltată alături de compania Stripe, utilizatorii ChatGPT din Statele Unite vor putea cumpăra articole de la vânzătorii Etsy din SUA.

OpenAI a adăugat că un milion de comercianți Shopify, inclusiv Glossier și SKIMS, care vor fi disponibili prin intermediul chatbotului său în viitorul apropiat. Compania ia în considerare, de asemenea, adăugarea de mai multe articole în coșurile de cumpărături, precum și extinderea colaborării cu comercianți din mai multe regiuni.

Disputa Amazon cu Perplexity pentru o piață de milioane de dolari

La începutul lunii noiembrie, compania Amazon, un gigant în domeniul comerțului electronice, a avertizat Perplexity, chatbotul cu inteligență artificială, să nu mai permită utilizatorilor să recurgă la agenți AI de cumpărare prin intermediul browserului său Comet pentru a achiziționa produse de pe platforma Amazon, conform Forbes.

Principala miză este deținerea unei poziții dominante pe piața comerțului electronic.

„Perplexity trebuie să înceteze imediat utilizarea, activarea sau implementarea agenților de inteligență artificială („AI”) ai Comet sau a oricăror alte mijloace de a pătrunde în mod ascuns pe site-urile de comerț electronic ale Amazon”, a transmis avocatul Amazon, Moez M. Kaba.

Apărătorul susține că astfel de „intruziuni” sunt, în opinia Amazon, încălcări ale legilor federale și statale privind frauda și abuzul informatic.

De cealaltă parte, reprezentanții Perplexity afirmă că agenții AI reprezintă o etapă de tranziție pentru această tehnologie, ce poate fi utilizată ca un adevărat asistent.

Problem are legătură, mai degrabă, cu transparența. Agentul Perplexity nu se identifică drept un instrument cu AI, ci se conectează cu datele de autentificare de pe dispozitivul personal, ca și cum ar fi conectat un utilizator uman.

Potrivit Statista, veniturile din comerțul electronic la nivel global sunt sunt estimate la 4,32 trilioane de dolari în 2025.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE