Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Prima cursă directă cu trenul pe ruta București-Giurgiu, reluată după 19 ani. Podul de la Grădiștea a fost finalizat

Prima cursă directă de pasageri cu trenul de la Bucuresti-Giurgiu a fost reluată după aproape 20 de ani de așteptare. Podul de la Grădiștea a fost într un final terminat, după ce în 2005 s-a prăbușit din cauza viiturilor.

Euronews a mers pe acest traseu și la începutul anului, în primul episod al campaniei România pierde trenul.

14 trenuri vor circula pe această rută

Distanța până în Giurgiu este puțin peste 90 de kilometri.

Oficialii CFR spun că, deocamdată, vor fi 14 trenuri pe această rută. Prețul unei călătorii între Gara de Nord și Giurgiu va fi 17,5 lei, între Gara de Nord și Gara Progresu, 5 lei, iar între Gara Progresu și Giurgiu, 12 lei.

Ștefan Roșanu președinte ARF: În perioada următoare, în corelare cu legislația europeană, vom derula o licitație între cei 6 operatori feroviari re călători, în așa fel încât să atribuim înca 12 trase pe zi, să avem un mers cadențat de o oră, de la 4.30 pana la 23.30.

Bucuria redeschiderii liniei CFR ar putea să nu dureze foarte mult.

Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Dacă vor fi inchideri de linie, durează, știți bine. Suntem în faza de pregătire a documentației, licitătii, vorbim despre ce se va intampla peste câțiva ani. Dupa cum știti noi am amendat legislația cu privire la înlocuirea trenurilor cu autobuze. Avem așa ceva pe zonele închise. Probabil va exista o zonă care va fi închisă. Publicul călător va fi preluat de autobuze așa cum se întamplă astăzi pe Cluj-Oradea.

Campania Euronews România pierde trenul a început cu povestea neputinței autorităților în a construi un pod în 20 de ani. Și am arătat prin ce calvar treceau călătorii în drumul lor spre Giurgiu.

Atunci am pierdut patru ore pentru a ajunge la destinație. Acum, trenurile de călători ar putea parcurge distanța în puțin peste două ore. Pe traseu sunt în continuare nouă zone de restricții, iar viteza medie este de 43 de kilometri pe oră.

Dar, deocamdată, în linie dreaptă circulă doar trenuri de călători de mic tonaj. Cele internaționale, dar și cele de marfă vor continua să meargă pe vechea rută, din caza problemelor de surpare a terenului din zona localității Daia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE