Prețurile ridicate taie din turismul italian: vizitatori mai puțini cu 30% față de anul trecut

Italienii se plâng de prețurile mari de la mare. Acest lucru se vede și în încasările mai mici din sezon. Subiectul a stârnit numeroase dezbateri vara aceasta.

Prețuri în creștere și plaje goale – acesta a fost subiectul verii în Italia. Deși acum, plaja din zona Lazio nu pare pustie, cifrele furnizate de grupurile din industrie arată că numărul total de vizitatori a scăzut cu până la 30% față de vara trecută. Dar cât de completă este această imagine?

Antonello Chiappini, administratoruk unei plaje din Ladispoli, confirmă scăderea, dar spune că nu este ceva nou. De la începutul pandemiei, modul în care oamenii își petrec vacanțele s-a schimbat, în special în ceea ce privește turismul autohton.

Post-COVID, am observat o tendință nouă: aici turismul se intensifică mai ales în weekend, comparativ cu zilele lucrătoare. Mulți factori au contribuit la această situație. Oamenii nu mai închiriază proprietăți pentru 1-2 luni, așa cum o făceau înainte aici. Mai mult decât tarifele de pe plajă, prețurile de cazare au crescut. Și, deși veniturile în weekend cresc, nu compensează pierderile pe care le înregistrăm în timpul săptămânii.”, a declarat Antonello Chiappini, managerul plajei „Molto”, Ladispoli.

Alte asociații, Sindicatul Italian al Turismului Balnear, Federbalneari, susțin că nu este vorba neapărat de prețuri.

Clienții fideli spun că vor continua să vină, atâta timp cât tarifele rămân neschimbate.

Criză sau nu, în Italia, tarifele din turism nu sunt reglementate, iar operatorii nu par să discute între ei prețurile.

Concesiunile private, acordate fără limite de timp, țin costurile ridicate, o problemă care se află în centrul unei dispute între Roma și Bruxelles.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE