Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Planul național de combatere a violenței în școli, pus în dezbatere publică: cursuri pentru profesori și implementarea ”telefonului copilului”

Sisteme de supraveghere în toate școlile din țară, o bibliotecă online cu resurse educaționale despre combaterea violenței la nivelul școlii și chiar un concurs anual pentru elevi având ca temă lupta cu bullyingul.

Acestea sunt câteva dintre măsurile propuse de Ministerul Educației în Planul Național de Combatere a Violenței Școlare pe următorii 3 ani.

Ministerul Educației a scos în dezbatere publică un plan național pentru combaterea violenței în școli, în urma cazurilor care au ajuns în presă în ultima vreme.

Printre măsurile propuse de minister se numără implementarea camerelor de supraveghere în toate școlile, asigurarea pazei și implementarea unor metode de sesizare a cazurilor de violență cum ar fi telefonul copilului, o adresă de mail sau un număr de telefon al școlii unde victimele pot sesiza acte de violență.

Ministerul Educației vrea și activități extracurriculare

Ministerul Educației mai propune activități extracurriculare pentru dezvoltarea emoțională a copiilor, coordonate de cadrele didactice, consilieri școlari sau voluntari și un concurs anual denumit „Ia atitudine, spune STOP violenței!”.

Mai sunt trecute în plan măsuri specializate pentru elevii cu comportamente agresive, elevii victime, elevii martori, dar nu sunt oferite mai multe detalii privind aceste măsuri.

De asemenea, ministerul dorește ca numărul de consilieri școlari să crească de la 1 la 800 de elevi, cât sunt în prezent, la 1 pentru 500 de elei și 1 pentru 300 de preșcolari.

Ministerul mai propune cursuri de formare continuă pentru profesori, deoarece multe cazuri de violență profesor-elev au loc, la început, la grădiniță și în școala primară.

Cursurile acestea, finanțate prin Proiectul privind Învățământul Secundar, ar avea ca teme dezvoltarea socio-emoțională, îmbunătățirea relațiilor profesor – elevi prin centrarea pe elev, pe competențe, incluziune și echitate în predare-învățare evaluare.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE