„Nicușor oppa”. Secțiunea de comentarii de la postarea președintelui, invadată de fanii Kpop și Kdrame

Nicușor Dan s-a întâlnit cu Woo Won-shik, președintele Adunării Naționale a Republicii Coreea, la Palatul Cotroceni, în contextul marcării a 35 de ani de relații diplomatice între România și Coreea de Sud. Dar nu vom vorbi despre asta acum, ci despre secțiunea de comentarii de pe Instagram.

Postarea președintelui pare să fi devenit punct de adunare pentru fanii Kpop și Kdrame din România. Oamenii au ignorat complet mesajul lui Nicușor Dan și au lăsat comentarii cu propriile dorințe, cu o doză de umor înțeleasă mai mult de cei care știu puțin „k-context”.

Ce vor oamenii:

  • Concerte kpop, trupe celebre pe scenele de la noi în țară, cum ar fi BTS, Stray Kids, Ateez, TXT, aespa.
  • Să afle dacă Nicușor Dan este „open mindeu” și dacă poate fi văzut prin Hongdae.
  • O continuare la Squid Game, de ce nu, poate filmată chiar la noi în țară.

Să le luăm pe rând.

Concerte Kpop în România

Țara noastră nu este tocmai în topul preferințelor artiștilor sud-coreeni cunoscuți la scară largă, cum ar fi BTS, Stray Kids, Ateez sau Black Pink. Deși Namjoon, liderul din BTS, a filmat în România pentru videoclipul de la piesa sa solo LOST, nu există semne că s-ar întoarce la noi pentru a susține un spectacol.

În România au existat concerte Kpop, dar mai micuțe. Pe scena din București a urcat trupa TRENDZ de două ori, HELLO GLOOM și from20, însă nu a venit încă nicio trupă mare.

Fanii speră că acest lucru se va schimba în curând. Tocmai de aceea, nu ratează ocazia de a-și face cererile auzite. Comentariile lor au stârnit amuzament, însă dorința din spate este cât se poate de reală.

Comunitatea Kpop din România nu este suficient de vizibilă, în sensul că nu există grupuri mari, clar definite, cum putem vedea în SUA spre exemplu. Încă sunt mulți oameni care preferă „să stea ascunși”, de teama de a nu fi judecați pentru preferințele muzicale.

Doar RO-Army, fanii BTS din România, sunt mai vizibili, cu o comunitate ceva mai sudată. În rest, fanii se recunosc între ei pe stradă, dacă poartă vreun pin sau un pluș care să aibă legătură cu o trupă.

Hongdae boy și ești „open mindeu?”

Sean este un creator de conținut care ne prezintă în parodiile sale „bombardierul sud-coreean” sau Hongdae boy.

Sean se folosește de acest personaj, Hongdae boy, pentru a trage un semnal de alarmă asupra pericolului la care se pot expune, conștient sau nu, femeile care călătoresc în acea regiune din Coreea de Sud.

Clipurile lui au devenit virale repede. Umorul venit din aceleași replici de agățat repetate la nesfârșit i-au adus popularitatea. Iar oamenii au prins câteva dintre frazele rostite voit într-o engleză stricată, cum ar fi: „are you open mindeu?” sau „put your number in my iPhone 16 Pro Max”. Pe acestea le regăsim și prin comentariile de la postarea președintelui Dan.

Squid game, serialul care a acaparat planeta

Mulți români poate au dat de gustul filmelor și serialelor coreene de la succesul Squid game, producția care a acaparat întreaga lume. Și nu doar asta. Pe mulți i-a făcut curioși de cultura coreeană.

Serialul care a ajuns la al treilea sezon a fost un real succes. Dar se pare că românii își doresc mai mult, dacă e să ne luăm după comentariile de la postarea lui Nicușor.

Cineva a lansat o idee îndrăzneață: să continue serialul și să fie filmat în România.

Nu ar fi prima dată când gardienii din Squid Game ar călca prin București. În 2024 românii au i-au văzut pentru prima dată la metrou, în cadrul unei promovări inedite a serialului.

„Toate comentariile sunt nebune”

Glumele nu au atras doar atenția românilor.

„Toate comentariile sunt nebune”, a scris un coreean care lucrează în România.

Poate sunt, poate nu. Mai degrabă vedem efectele valului Hallyu, care ne-a „lovit” deja de câțiva ani. Muzică, mâncare, filme, produse de îngrijire personală – cultura sud coreeană este din ce în ce mai interesantă în ochii românilor.

În comentariile lăsate lui Nicușor Dan pe Instagram vedem o comunitate care vrea să fie mai vizibilă, dar și un posibil „loc de adunare virtual” al acestora. Fanii Kpop și Kdrame s-au activat doar în comentariile de pe Instagram. Pe celelalte platforme unde a postat Nicușor, respectiv Facebook și YouTube, vedem comentarii mai pe subiectul postării.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE