Angajații ministerului de interne vor merge, personal, la sediile unor firme, la spitale, și acasă la cei care nu se pot deplasa pentru a le face buletine electronice.
Scopul este de a face cât mai multe cărți electronice, astfel încât anul viitor în iulie să fie atinsă ținta de 3 milioane de documente, așa cum a fost asumat în PNRR.
Problema este însă că cei care au buletine noi întâmpină probleme pentru a-și certifica identitatea.
Din 3 noiembrie, vom putea vedea în trafic două dube inscripționate cu logo-ul Ministerului de Interne pe care scrie „Cartea Electronică de Identitate”.
Mașinile sunt dotate cu toată aparatura necesară, astfel încât oamenilor să li se preia pe loc, cererile pentru noul bulletin.
„În zonele potențial ridicat în zonele de birouri, pentru a reduce presiunea pe municipiu Bucuresti. În special în mediile în zona corporațiilor. Din decembrie, fiecare județ va avea un ghișeu mobil, ne gandim la cei netransportabili si cei in situatii deosebite”, a declarat Cătălin Giulescu – directorul Direcției de Evidența Populației.
Timpul de așteptare pentru un buletin nou este de 3-5 zile, spune conducerea MAI. Peste 780.000 de români au noile carduri de identitate. Pe noile documente, nu apare domiciliul, astfel că unii au avut deja probleme atunci când au trebuit să și dovedească identitatea.
Instituțiile și operatorii privați nu sunt încă dotați cu cititoare de carduri, deși acestea sunt disponibile la sume modice, respective 60 de lei.
Ministerul de interne a lansat o aplicație – ROCEI Redear – care permite citirea cărților de identitate, pe care o pot descărca gratuit utilizatorii. Chiar și așa, unele instituții cer dovada printată.
Prima carte eletronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii care au peste 14 ani, costul fiind suportat din fonduri PNRR.
